کمبود برخی آنتی بیوتیک ها و سرم های تزریقی در کرمانشاه موقتی است


ساعت: 20:03
تاریخ انتشار: 1301/07/06
کد خبر: 1900010

مدیر نظارت بر امور دارویی معاونت غذا و داروی کرمانشاه:

خدیجه نجفی گفت: اکنون با کمبود متناوب تعدادی آنتی بیوتیک و سرم های تزریقی مواجه هستیم که البته هیچ گاه شیوع آنها به صفر نرسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خدیجه نجفی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز در خصوص علت کمبود برخی از فرآورده های دارویی در داروخانه های استان کرمانشاه اظهار داشت: همیشه در تمامی مقاطع زمانی کمبود دارو به صورت موقت وجود دارد و این کاملا طبیعی است. و سازمان خواربار نیز با این مشکل برخورد می کند.

مدیر نظارت بر امور دارو و مواد زیر نظر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در حال حاضر با کمبود موقت تعدادی آنتی بیوتیک و سرم های تزریقی مواجه هستیم، البته توزیع هرگز صفر نبوده است، اما توزیع آنها کمی کمتر از قبل است.

نجفی تصریح کرد: معاونت غذا و دارو کرمانشاه همواره پیگیر جذب سهمیه دارویی از طریق سازمان غذا و دارو بوده و کمبود این اقلام را به صورت ماهانه به این سازمان گزارش می دهد و همچنین با شرکت های سازنده و توزیع دارو مکاتبه می کند تا دریافت شود. سهمیه های بیشتر به استان کرمانشاه اختصاص داده و نسبت به جذب سهمیه مازاد به سایر استان ها اقدام شود تا مشکلی برای بیماران پیش نیاید.

مدیر نظارت بر دارو و مواد زیر نظر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در حال حاضر توزیع برخی اقلام پزشکی تنها با نامه سازمان غذا و دارو در داروخانه های منتخب انجام می شود. اما فرآورده های دارویی معمولی در تمام دواخانه های این ولسوالی توزیع می شود تا هر بیمار بتواند با مراجعه به نزدیکترین دواخانه محل زندگی خود داروی مورد نیاز خود را تهیه کند.

نجفی با بیان اینکه به صورت روزانه به ارائه سرم برای بیماران سرپایی ادامه می دهیم، خاطرنشان کرد: بیمارستان ها در این زمینه مشکلی ندارند و در داروخانه های سرپایی روزانه سرم با اولویت توزیع می شود. پایگاه سرپایی

مدیر نظارت بر داروها و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: پس از اجرای طرح دارو یار فرانشیز پرداختی بیماران کاهش یافته و سهم بیمه ها کاهش یافته است. افزایش بیماری های مزمن باید با دستور تهیه شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر داروهای مورد نیاز بیماران توسط پزشک تجویز شود، نه تنها پرداختی بیمار افزایش نمی یابد، بلکه کاهش می یابد، تصریح کرد: بیمارانی که بیمه نیستند می توانند برای بیمه و بیمه به دفاتر صندوق سلامت مراجعه کنند. خرید کتاب اکشن را دریافت کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید