ادامه توزیع قطره ای سرم و آنتی بیوتیک در داروخانه های کرمانشاه/ وضعیت عرضه دارو بهتر است


ساعت: 13:39
تاریخ انتشار: 24.08.1401
کد خبر: 1911111

مدیر نظارت بر داروی معاونت غذا و داروی علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد؛

خدیجه نجفی گفت: همچنان موارد کمبود سرم و آنتی بیوتیک در داروخانه های استان کرمانشاه وجود دارد زیرا توزیع به صورت قطره ای انجام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خدیجه نجفی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: با توجه به اینکه پیک آنفلوآنزا بر اساس نظارت مجدد داروخانه ها در خصوص تامین سرم و آنتی بیوتیک نسبت به نظارت قبلی انجام شده از حدود یک ماه قبل در انبار کاهش یافته است. داروخانه ها تجدید شد و وضعیت خیلی بهتر شد.

وی افزود: همچنان موارد کمبود سرم و آنتی بیوتیک در داروخانه ها وجود دارد، زیرا توزیع به صورت قطره ای انجام می شود و داروخانه ها مجبورند با ارائه درخواست های مختلف از شرکت های مختلف، تمام سهمیه های دارویی را جذب کنند تا موجودی خود را به حد مطلوب برسانند. ارائه

نجفی درباره کمبود سایر داروها نیز گفت: همیشه فهرستی از کمبودهای دارویی وجود دارد که یا در تولید آنها مشکل دارند و یا بحث قیمت گذاری آنها مطرح می شود، بر این اساس به صورت دوره ای کمبودهایی ایجاد می شود که با رفع موانع رفع می شود. برای تولید این کسری ها.

مدیر نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: داروهای مورد نیاز بیماران خاص را در داروخانه های امام خمینی (ره) و ولیعصر و بیماران تامین می کنیم. می توانید پیش فاکتور دریافت کنید تا از تخفیف برخوردار شوید

نجفی خاطرنشان کرد: علاوه بر داروخانه های امام خمینی (ره) و ولیعصر که بیشترین سهم دارویی را دریافت می کنند، داروهای مورد نیاز بیماران خاص نیز در داروخانه های منتخب توزیع می شود.

وی افزود: مردم برای اطلاع از داروخانه های مورد نیاز خود با معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تماس بگیرند یا از طریق سامانه 1490 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید