وضعیت عرضه آنتی بیوتیک در کرمانشاه در هفته جاری بهبود می یابد


ساعت: 15:10
تاریخ انتشار: 1301/07/30
کد خبر: 1905083

مدیر نظارت بر داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

خدیجه نجفی گفت: در هفته جاری وضعیت عرضه آنتی بیوتیک در استان کرمانشاه بهبود می یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خدیجه نجفی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز اظهار داشت: در ده روز اخیر شاهد شیوع آنتی بیوتیک در استان کرمانشاه به ویژه در شرکت ها و داروخانه ها بوده ایم.

وی افزود: بیش از 90 درصد داروخانه های استان کرمانشاه از نظر میزان توزیع و موجودی آنتی بیوتیک بررسی و احصا شده است تا توزیع در شهرهای با وضعیت بحرانی تری انجام شود.

نجفی از بازرسی روزانه از شرکت های توزیع دارو خبر داد و گفت: تعداد زیادی آنتی بیوتیک در استان کرمانشاه توزیع شده است، اما از آنجایی که امسال آنفولانزا زودتر از سال های گذشته شیوع پیدا کرده، تقاضا برای آنتی بیوتیک و سوسپانسیون خوراکی افزایش چشمگیری داشته است.

مدیر نظارت بر دارو و مواد زیر نظر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: اکنون کمبود آنتی بیوتیک وجود دارد و پس از رایزنی با سازمان غذا و دارو، قول هایی برای واردات و واردات داده شد. تولید آنتی بیوتیک را افزایش دهد.”

نجفی خاطرنشان کرد: احتمالا در هفته جاری وضعیت عرضه آنتی بیوتیک در استان کرمانشاه کمی بهتر شود، هرچند رفع این مشکل زمان بر است، اما با جدیت در حال تلاش هستیم.

وی افزود: در بیمارستان ها مصرف آنتی بیوتیک های خوراکی چندان زیاد نیست و البته اکثر بیمارانی که به کلینیک های بیمارستانی مراجعه می کنند با کمبود داروهای آنتی بیوتیکی در این داروخانه ها مواجه هستند.

نجفی خاطرنشان کرد: داروهای آنتی بیوتیک در داروخانه های بیمارستانی محدود به سرپایی است و معمولا بیماران باید از داروخانه های سطح شهر نسخه تهیه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید