محموله داروهای خارجی در هفته جاری وارد استان مرکزی می شود/ کمبود سرم و آنتی بیوتیک برطرف می شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیمرادیان معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی بیان کرد: محموله داروهای آنتی بیوتیک وارداتی در هفته جاری به طور کامل تحویل استان می شود و مشکل کمبود دارو در استان برطرف می شود.

وی افزود: همچنین با کارخانه های داروسازی استان صحبت کرده ایم تا خط تولید خود را روی داروهای مورد استفاده در درمان آنفلوآنزا مانند استامینوفن و دیفن هیدرامین بگذارند تا مشکلی برایم پیش نیاید.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: خط تولید کارخانه فارابی که تعطیل شده بود روی زنجیره و در حال تولید است.

علیمرادیان تاکید کرد: ارجاع بیماران برای تهیه سرم از خارج در موارد بستری غیرقانونی است اما در مورد بیماران سرپایی گاهی ممکن است داروخانه بیمارستان دچار کمبود سرم شود که می توان از داروخانه های خارج تهیه کرد.

وی تصریح کرد: در بیمارستان ها سرم کافی وجود دارد، داروهای بیمارستانی متفاوت است و بیمارستان ها بیش از همه در توزیع دارو دیده می شوند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه سرم و آنتی بیوتیک های لازم تامین می شود، گفت: البته مقداری تغییر قیمت ایجاد می شود، اما این قیمت از جیب مردم نخواهد بود، زیرا توسط دریافت این داروها با نسخه، مابه التفاوت توسط شرکت بیمه پرداخت خواهد شد. بلند شد

علیمرادیان تصریح کرد: البته آنتی بیوتیک ها تاثیری در درمان آنفولانزا ندارند و مصرف زیاد آن نه تنها عوارضی برای افراد ایجاد می کند، بلکه باعث ایجاد مقاومت میکروبی و ایجاد مشکل می شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: مردم به هیچ وجه خود درمانی نکنند و در خصوص بیماری ها اقدامات پیشگیرانه و مراقبتی انجام دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید