کمبود «آنتی بیوتیک» و «سرم» برطرف شد.


زمان: 12:30 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: 08/05/1401
کد خبر: 1906356

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ناهماهنگی در تولید و عرضه وجود دارد، گفت: مشکل آنتی بیوتیک ها و سرم های مورد نیاز کشور با دستور رئیس جمهور و تلاش همکاران شرکت های دارویی حل شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سولت مرتضوی پس از بازدید از شرکت داروپخش ضمن تسلیت و محکومیت حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ افزود: شبکه تامین، تولید، تحقیق و پژوهش ریشه علمی دارد. اینجا سلطنت علم است و این سلطنت علم در مراکز تولید تبلور شعار سال رهبری است. بر تولید دانش بنیان و اشتغال زا تاکید داشت و شاهد تحقق این شعار در مجموعه های دارویی مرتبط بوده ایم.

مرتضوی با اشاره به اینکه متأسفانه ویروس آنفولانزا در فصل پاییز مشکلاتی را ایجاد کرد، گفت: در تولید و عرضه ناهماهنگی هایی وجود داشت و با دستور رئیس جمهور و تلاش همکاران ما در شرکت های دارویی، مشکل آنتی بیوتیک و سرم مورد نیاز به وجود آمد. توسط کشور حل می شود.»

وی ادامه داد: اکنون ظرفیت تولید ماهانه این شرکت دارویی سه میلیون واحد است که تا پایان سال در موعد مقرر به شش میلیون سرم در ماه می رسد.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد مواد اولیه دارو در مجموعه های دارویی زیر مجموعه تامین اجتماعی تولید می شود، گفت: 30 درصد تولید و 30 درصد توزیع دارو را نیز انجام می دهیم. دیدگاه ما در این مجموعه انتفاعی نیست. وزارت رفاه، وزارت مردم است و هدف ما رفع نیازهای مردم است و تا حد امکان به فکر تولید هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید