کمبود آنتی بیوتیک بسیار زیاد است/ از لزوم برخورد با شرکت های متخلف توزیع کننده دارو تا عرضه و توزیع فوری این اقلام


ساعت: 12:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۰۱
کد خبر: 1905268

متاسفانه مدت هاست که در کرمانشاه با کمبود داروهای آنتی بیوتیکی مواجه هستیم و این وضعیت هر روز بدتر می شود تا اینکه به عنوان یک داروی خاص یا کمیاب مطرح شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، مشکل کمبود دارو مشکل جدیدی نیست و همواره به ویژه در مناطق دور از پایتخت مانند استان مرزی کرمانشاه با چالش های مشابهی مواجه بوده ایم، اما آنچه جای تعجب دارد کمبود شدید داروهای آنتی بیوتیکی است. ، که در ابتدا مورد قبول واقع نشد، اما اکنون وضعیت بسیار بدتر شده است.

صرف نظر از اینکه چرا در حال حاضر با کمبود دسترسی گسترده به داروهای آنتی بیوتیکی مواجه هستیم، تداوم شرایط مذکور امواج شیوع کرونا و آنفولانزا را تشدید می کند و ممکن است با اپیدمی این بیماری ها مواجه شویم.

برای ساماندهی وضعیت موجود ضمن انجام بازرسی های دقیق و گسترده، همکاری با شرکت های پخش دارو و داروخانه های متخلف و البته وزارت بهداشت و درمان و در استان کرمانشاه، دانشگاه علوم پزشکی بسیار ضروری است. علوم به عنوان یک گیرنده باید فورا داروهای آنتی بیوتیک را تحویل و توزیع کند.


fa4ec01e 5bec 4166 8621 e6fc310da8e8 خبر خاکستری


مجلس بر مشکل کمبود دارو/کمبود شدید آنتی بیوتیک نظارت می کند

خجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با مرصاد نیوز با اشاره به مشکلات کمبود دارو، گفت: شاهد مشکلات جدی در حوزه دارو هستیم که باید توسط وزارت بهداشت، درمان و درمان بیشتر رصد شود. آموزش و پرورش .

وی افزود: با توجه به اینکه کمبود جدی در تامین داروهای آنتی بیوتیکی وجود دارد، مردم معترض هستند چرا که برخی از تولیدکنندگان دارو در صدد گرانی و اجتناب از عرضه آن هستند.

حجت الاسلام حسینی کیا خاطرنشان کرد: کمبود دارو و عدم نظارت کافی و بی کفایتی مسئولان وزارت بهداشت و درمان از یک سو باعث کمبود دارو، نارضایتی مردم و ایجاد مشکلاتی برای مردم شده است. آنها

وی تصریح کرد: مجلس قطعا به موضوع کمبود دارو ورود خواهد کرد چرا که امروز نارضایتی های اجتماعی زیادی ایجاد کرده است و امیدواریم مسئولان وزارت بهداشت با جدیت به موضوع کمبود دارو رسیدگی کنند و مشکل کمبود دارو را حل کنند. .


cad6ae4f c57c 4a04 a884 760b9f66653c خبر خاکستری


وضعیت عرضه آنتی بیوتیک در کرمانشاه در هفته جاری بهبود می یابد

خدیجه نجفی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز اظهار داشت: در ده روز اخیر شاهد شیوع آنتی بیوتیک در استان کرمانشاه به ویژه در شرکت ها و داروخانه ها بوده ایم.

وی افزود: بیش از 90 درصد داروخانه های استان کرمانشاه از نظر میزان توزیع و موجودی آنتی بیوتیک بررسی و سرشماری شده است تا توزیع در شهرهای با وضعیت بحرانی تری انجام شود.

نجفی از بازرسی روزانه شرکت های توزیع دارو خبر داد و گفت: تعداد زیادی آنتی بیوتیک در استان کرمانشاه توزیع شده است اما از آنجایی که آنفولانزا در سال جاری زودتر از سال های گذشته شیوع پیدا کرده است، تقاضا برای آنتی بیوتیک و سوسپانسیون خوراکی افزایش چشمگیری داشته است.

مدیر نظارت بر دارو و مواد زیر نظر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: اکنون کمبود آنتی بیوتیک وجود دارد و پس از رایزنی با سازمان غذا و دارو، قول هایی برای واردات و واردات داده شد. تولید آنتی بیوتیک را افزایش دهد.”

نجفی خاطرنشان کرد: احتمالا در هفته جاری وضعیت عرضه آنتی بیوتیک در استان کرمانشاه کمی بهتر شود، هرچند رفع این مشکل زمان بر است، اما با جدیت در حال تلاش هستیم.


d2e472cc 2f86 48ad 8f5c 0cf107d5083f خبر خاکستری

وی افزود: در بیمارستان ها مصرف آنتی بیوتیک های خوراکی چندان زیاد نیست و البته اکثر بیمارانی که به کلینیک های بیمارستانی مراجعه می کنند با کمبود داروهای آنتی بیوتیکی در این داروخانه ها مواجه هستند.

نجفی خاطرنشان کرد: داروهای آنتی بیوتیکی در داروخانه های بیمارستانی محدود به سرپایی است و معمولا بیماران باید از داروخانه های سطح شهر نسخه تهیه کنند.

من گزارش میدم مرصادنیوزموضوع در دسترس نبودن داروهای آنتی بیوتیکی باعث ایجاد مشکلات و نارضایتی در بین مردم شده است که به دلیل عواقب آن، اقدام عاجل مسئولان امر را می طلبد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید