آنتی بیوتیک ها کمیاب شده اند / بحران جدی کمبود دارو در آلمان

آنتی بیوتیک ها کمیاب شده اند / بحران جدی کمبود دارو در آلمان

بحران کمبود دارو به ویژه آنتی بیوتیک ها از ابتدای سال جاری در آلمان عمیق تر شده و وزارت بهداشت این کشور سازوکارهای لازم را برای مقابله با این بحران در نظر گرفته است.

ماه گذشته، وزارت بهداشت آلمان به کمبود آنتی بیوتیک برای کودکان اذعان کرد و قول داد اقداماتی را برای رفع این مشکل انجام دهد.

آناتولی گفت: برای مقابله با این بحران، وزارت بهداشت آلمان نیز سازوکارهای لازم را معرفی کرده است. از جمله این بود که به مقامات محلی اجازه داد در صورت لزوم این آنتی بیوتیک ها را از خارج از کشور به روشی غیر بوروکراتیک خریداری کنند.

در مصاحبه ای با آناتولی یاکوب ماسک، سخنگوی انجمن متخصصان اطفال آلمان (BVKJ) گفت که کمبود آنتی بیوتیک به ویژه بر افراد مسن و همچنین کودکان تأثیر می گذارد.

وی با بیان اینکه نیاز فوری برای حل بحران کمبود آنتی بیوتیک وجود دارد، هشدار داد که این وضعیت می تواند یک وضعیت اضطراری باشد که آلمان قبلاً هرگز تجربه نکرده است.

ماسکه در عین حال گفت: اگرچه بیمارستان ها اکنون می توانند به خوبی از بیماران مراقبت کنند، اما عرضه آنتی بیوتیک برای برخی از بیماری ها مانند عفونت و ذات الریه در نوزادان در حد مطلوب نیست.

وی با تاکید بر رسیدگی فوری به این موضوع، گفت: پزشکان به طور مداوم این موضوع را به مسئولان مربوطه گوشزد کرده اند.

ماسکه اعتراف کرد: آنچه اکنون در آلمان اتفاق می افتد تنها نوک کوه یخ است.

اخیراً پزشکان اطفال در کشورهای اروپایی زنگ خطر کمبود دارو برای کودکان از جمله آنتی بیوتیک و داروهای آسم را به صدا در آورده اند. پزشکان اروپایی در نامه ای خطاب به وزرای بهداشت تاکید کردند که “پیدا کردن راه حل سریع، قابل اعتماد و پایدار” برای حل این مشکل در اروپا ضروری است.

این نامه خطاب به وزرای بهداشت اتریش، فرانسه، آلمان، منطقه تیرول جنوبی ایتالیا و سوئیس است.

اروپا با کمبود این داروها و سایر داروها در زمستان به دلیل افزایش تقاضا برای داروهایی مانند آنتی بیوتیک ها مواجه شد.

دیدگاهتان را بنویسید