20 هزار تن سوسپانسیون آنتی بیوتیک وارد کرمانشاه شد


ساعت: 12:58
تاریخ انتشار: 1401/08/14
کد خبر: 1908607

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

خدیجه نجفی گفت: با واردات 20 هزار تنی سوسپانسیون آنتی بیوتیکی در استان کرمانشاه در روزهای پایانی هفته گذشته، وضعیت عرضه این محصولات نسبت به قبل بهبود یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خدیجه نجفی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز اظهار داشت: با واردات 20 هزار تنی سوسپانسیون آنتی بیوتیکی در استان کرمانشاه در روزهای پایانی هفته گذشته، وضعیت عرضه این اقلام نسبت به قبل بهبود یافته است.

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده های دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز از ادامه توزیع سرم طبق روال گذشته خبر داد.

نجفی تصریح کرد: توزیع دارو به سرعت انجام می شود و اجازه نگهداری دارو به ویژه آنتی بیوتیک و سرم را در شرکت های پخش دارو نخواهیم داد.

وی افزود: توزیع آنتی بیوتیک و سرم در تمامی داروخانه ها اعم از 24 ساعته و محدود به داروخانه های منتخب نیست.

به گفته مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده های دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، برای دریافت دارو به ویژه آنتی بیوتیک و سرم، ارائه نسخه پزشک از سوی بیماران الزامی است.

نجفی خاطرنشان کرد: به طور معمول آنتی بیوتیک های تزریقی در بیمارستان ها استفاده می شود و در حال حاضر شیوع آن کاهش یافته است اما وضعیت بحرانی نیست.

وی با تاکید بر لزوم ارائه نسخه پزشک برای تهیه آنتی بیوتیک و سرم، افزود: آنفولانزا شایع ترین بیماری در این فصل است، بنابراین افراد به عنوان درمان آنفولانزای ویروسی تنها با تشخیص پزشک متخصص به ویژه برای فرزندان خود آنتی بیوتیک مصرف کنند. کاملا متفاوت است.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید