محموله جدید دارو و آنتی بیوتیک وارد استان قزوین شد

وی در خصوص وضعیت آنتی بیوتیک بیمارستان قدس افزود: با توجه به کمبود موجود، وضعیت دارویی مرکز آموزش پزشکی قدس مانند سایر مراکز درمانی است و امیدواریم با اقدامات بعدی این مشکل برطرف شود.

کارشناس دارویی معاونت غذا و داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: متاسفانه کمبود سرم های تزریقی و آنتی بیوتیک های خوراکی تنها به استان قزوین محدود نمی شود و در سراسر کشور شاهد این وضعیت هستیم، بلکه سطح دارو را شاهد هستیم. کمبودها به طور مستمر توسط کارشناسان و مدیران معاونت غذا و دارو گزارش می شود که به سازمان غذا و دارو منتقل می شود و در حال جذب سهمیه دارویی برای استان هستیم.

سیف اللهی در خصوص توزیع واکسن آنفلوآنزا و اولویت بندی آن برای تزریق اذعان داشت: از اواخر شهریورماه واکسن آنفلوآنزا به صورت منظم توزیع شده و مشکلی در این حوزه وجود ندارد و هیچ اولویتی برای توزیع این نوع داروها اعلام نشده است. واکسن تا کنون

مشکل کمبود آنتی بیوتیک برای بچه ها تا چند روز آینده حل می شود

وی اذعان داشت: اصولا تامین دارو برای بیماران خاص مشکلی ندارد اما گاهی در برخی موارد کمبودهایی وجود دارد که بخشی و کشوری است.

این کارشناس دارویی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: برای داروهای داخلی مشکلی وجود ندارد و فقط گاهی در برخی از داروهای خارجی درخواستی بیماران و پزشکان با کمبود مواجه هستیم.

سیفالهی تصریح کرد: در خصوص واردات محموله آنتی بیوتیکی به کشور; در روزهای آینده این فرآورده های دارویی در استان ها تزریق می شود و امیدواریم مشکل کمبود آنتی بیوتیک برای کودکان نیز حل شود.

در پایان گفت: مشتریان گرامی می توانند جهت اطلاع از کمبود دارو و پیگیری در تمامی روزهای هفته به جز شنبه و تعطیلات از ساعت 7:30 الی 15:15 با شماره تلفن 190 یا 33663835 تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید