واردات آنتی بیوتیک علاوه بر افزایش تولید تا اشباع شدن بازار در دستور کار است/ جمعه یک محموله دارویی وارد کشور می شود


ساعت: 14:23
تاریخ انتشار: 25.08.1401
کد خبر: 1911440

معاون وزیر بهداشت گفت: واردات آنتی بیوتیک در دستور کار قرار گرفته است، همراه با افزایش تولید تا اشباع شدن بازار، روز جمعه یک محموله دارویی وارد کشور می شود و واردات سایر محموله ها نیز به تدریج طی هفته آینده ادامه خواهد داشت. نیازهای بازار را برآورده کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید حیدر محمدی، معاون وزیر بهداشت در همایش معاونان غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران گفت: با توجه به تحریم‌ها و شرایط خاص کشور، همواره به واردات به عنوان یک تهدید نگاه می‌کنیم، بنابراین برای عرضه پایدار محصولات سالم، باید به آن توجه کنیم. باید بر تولید داخلی تکیه کند و خودکفا باشد.

وی افزود: در حوزه صنایع غذایی کشور در وضعیت مطلوبی قرار دارد هر چند برخی از مراجع مزدی در وظایف سازمان غذا و دارو دخالت می کنند که خط قرمز ماست و قطعا پیگیری خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت در خصوص خودکفایی در تولید انواع مکمل ها در کشور تصریح کرد: در سال های اخیر تمام مکمل های موجود در بازار کشور وارد می شد اما در حال حاضر این تعداد به صفر رسیده و تمام مکمل های لازم وجود دارد. در داخل کشور تولید می شوند بله، برای بیماران متابولیک فقط مقدار کمی شیر خشک وارد می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص ارز ترجیحی فساد وجود دارد و برای حل این مشکل در بالاترین سطح نظام تصمیم به اصلاح آن گرفته شده و طرح درواری در تفاهم نامه ای 42 بنده به امضای چند مرجع و مراجع تقلید شده است. سازمان هایی از جمله بانک مرکزی، وزارت حراست، وزارت بهداشت و… وارد شده اند.

محمدی با تاکید بر اینکه واردات آنتی بیوتیک علاوه بر افزایش تولید تا اشباع بازار در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: یک محموله دارویی از روز جمعه وارد کشور می شود و هفته آینده نیز واردات سایر محموله ها به تدریج ادامه خواهد داشت تا نیاز مردم را تامین کند. بازار.

بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو، وی با اشاره به اینکه حمایت از تولید یک اصل است و تا زمانی که نیازهای کشور تامین شود این حمایت ادامه خواهد داشت، گفت: در صورت عدم تامین و همکاری تولیدکنندگان، تولیدکنندگان با آنها همکاری خواهند کرد. با وسایل مختلف برخورد می شود .

دیدگاهتان را بنویسید