طرح سهم استان مرکزی از آنتی بیوتیک های وارداتی دریافتی/130 هزار متر مربع در حوزه سلامت در استان مرکزی اجرا می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب؛ علیرضا امانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: رسانه ها در حوزه سلامت شریک هستند و نقش مهمی در دستیابی به اهداف بهداشت و درمان دارند و انتظار داریم این سازمان را در این زمینه یاری کنند. انجام مأموریت های خود و خدمت به مردم مانند گذشته».


در زمانی که کل کشور از کمبود آنتی بیوتیک رنج می برد، ما یکی از کم مشکل ترین استان ها بودیم.

امانی تصریح کرد: مشکل کمبود دارو یک معضل ملی بود که خوشبختانه در روزهای اخیر با اقدامات جهادی دولت این مشکل برطرف شد و استان مرکزی یکی از کم مشکل ترین استان ها بود که کل کشور با کمبود دارو مواجه بود. آنتی بیوتیک و با تلاش همه همکاران سعی شد مشکل را به حداقل برسانیم.برای مردم ایجاد کنیم.


اگر اقدامات پیشگیرانه رعایت نشود، هشدار می دهیم که اوج آنفولانزا در هفته های آینده در انتظار ما است.

وی ادامه داد: خوشبختانه اکنون در استان با آرامش نسبی از نظر آنفلوآنزا مواجه هستیم و در شهرستان اراک با وجود مراجعه بیش از 2 هزار بیمار در هفته های اخیر، شب گذشته 170 بیمار داشتیم. البته توصیه می کنیم اقدامات پیشگیرانه در نظر گرفته شود و در غیر این صورت هشدار می دهیم که در هفته های آینده شاهد اوج گیری آنفولانزا خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: در ایام آنفلوآنزا برای اولین بار تا ساعت 12 شب پزشکان اطفال به مردم خدمات ارائه کردند و خوشبختانه در شرایط فعلی مشکلات حجم زیاد مراجعین نیز وجود دارد. حل شده اند.


سهم استان مرکزی از واردات آنتی بیوتیک دریافت شد

امانی خاطرنشان کرد: سهم استان مرکزی از آنتی بیوتیک های وارد شده به کشور دریافت شده است و در حال حاضر مشکل خاصی از نظر آنتی بیوتیک نداریم اما با توجه به افزایش قیمت ها امیدواریم بتوانیم با دارو پلان یار اقدامات موثری انجام دهیم. .


کهولت سن برخی شفاخانه های این ولسوالی یکی از معضلات جدی در عرصه صحی است

وی افزود: متأسفانه کهولت سن برخی از بیمارستان های استان یکی از معضلات جدی در حوزه بهداشت و درمان است که بیمارستان امیرکبیر اراک یکی از آنهاست و در این راستا طرح جامعی در دست بررسی داریم. و چشم‌اندازی ترسیم شده است که در سال‌های آینده زمینه‌ها را تقویت می‌کند.» از نظر زیرساختی، کارهایی که باید انجام دهیم و طرح نوسازی و تجهیز بیمارستان امیرکبیر در حال انجام است.


پروژه ای به مساحت 130 هزار متر مربع در حوزه بهداشت و درمان در استان مرکزی در حال اجرا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: 130 هزار مترمربع پروژه بهداشتی و درمانی در استان مرکزی داریم و در دولت سیزدهم پروژه های جدیدی را آغاز نمی کنیم، اما تمام تلاش بر این است که پروژه های نیمه تمام به صورت کامل به اتمام برسد. در اسرع وقت – به زودی.”


پیشرفت 87 درصدی بیمارستان ولیعصر اراک / بیمارستان ولیعصر (عج) با مشکل مالی مواجه نیست

امانی افزود: بیمارستان ولیعصر اراک تاکنون 87 درصد پیشرفت داشته و اقدامات اصلی آن انجام شده و روند تکمیل آن قابل قبول است و متاسفانه روند تغییر پیمانکار مشکلاتی را ایجاد کرده است و در حال حاضر بیمارستان ولیعصر (عج) با مشکل مالی مواجه نیست اما یک سری مشکلات وجود دارد. مشکلات زیرساختی که مربوط به سال های قبل است و البته وارد حاشیه نمی شویم و تنها هدفمان تکمیل پروژه است.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم، تحویل فوری حوادث سوختگی است که پایان می یابد و از ابتدای ماه آینده در حال پذیرش بیماران در این مرکز هستیم و فعالیت این مرکز می تواند برای حوزه درمان مفید باشد. زیرا بخش بزرگی از بیمارستان ولیعصر را آزاد می کند.


اورژانس بانوان اراک تا پایان دایر است

امانی گفت: اورژانس بانوان اراک پیشرفت بسیار خوبی دارد و هدف از راه اندازی این مرکز خدمات رسانی به بیماران و بانوان آسیب دیده و رعایت رازداری بیماران در حوادث و جراحات است. تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد و پروژه های شهری با تزریق منابع جدید جان تازه ای گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: باید تلاش کنیم سلامت و درمان دانش بنیان فقط یک شعار نباشد و در این راستا نیاز به تحقیقات جدی است و امیدواریم با تحقیقات محوری و ضروری بتوانیم گام های بلندی برداریم. پشتیبانی می کند.


مجوز پارک علم و فناوری سلامت استان اخذ شده است

وی خاطرنشان کرد: مجوز پارک علم و فناوری سلامت استان گرفته شده و به زودی مراحل اجرایی آن آغاز می شود و معتقدیم پژوهش موتور محرک نهضت سلامت است و با رویکرد پژوهش محور اقدامات را دنبال خواهیم کرد. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید