استفاده از تخلیه کننده های چرک برای درمان آنفولانزا/آنتی بیوتیک هایی که میکروب های مفید روده را از بین می برند توصیه نمی شود.


ساعت: 12:34
تاریخ انتشار: 1401/08/17
کد خبر: 1909467

زارع گفت: برای درمان آنفولانزا استفاده از هیچ یک از دستگاه های چرک کش توصیه نمی شود زیرا مصرف بیش از حد این داروها عوارضی دارد و در صورت تجویز آنتی بیوتیک، بیماری چرکی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احسان زارع فوق تخصص گوارش، کبد و آندوسکوپی در گفتگو با جهانبین نیوز؛ وی با اشاره به اینکه اخیراً افزایش چشمگیری در بیماری های تنفسی به ویژه آنفولانزا به ویژه در بین کودکان مشاهده شده است، گفت: مهمترین علائم آنفولانزا علائم تنفسی و سرفه است، اما دستگاه گوارش نیز به شکل بیماری درگیر این بیماری است. درد قلب، سوزش سر دل و اسهال که معمولاً اسهال کوتاه مدت است.

وی با اشاره به اینکه نکته مهم در اینجا این است که آنفولانزا یک بیماری ویروسی است و مصرف تصادفی آنتی بیوتیک در عفونت می تواند بسیار مضر باشد، گفت: بیماری های ویروسی در مرحله اولیه نیاز به استفاده از آنتی بیوتیک و تخلیه کننده های چرک ندارند.

زارع یادآور شد: استفاده از هیچ یک از دستگاه های چرک خشک کن برای درمان آنفولانزا توصیه نمی شود، زیرا مصرف زیاد این داروها عوارضی نیز به همراه دارد و در هنگام تجویز آنتی بیوتیک، بیماری چرکی می شود و معمولاً یک هفته پس از عفونت، ترشحات ترشح می شود. عفونی شود، طبق نظر پزشک آنتی بیوتیک تجویز می کند

این فوق تخصص گوارش، کبد و آندوسکوپی افزود: مصرف طولانی مدت آنتی بیوتیک باعث مشکلات گوارشی می شود در دستگاه گوارش باکتری ها و میکروب هایی وجود دارد که با انسان همزیستی دارند و این میکروب ها مانند اثر انگشت در هر فردی متفاوت است و نقش مهمی در تنظیم هضم دارند. آنتی بیوتیک های طولانی مدت این میکروب های مفید را از بین می برند و میکروب های مضر جایگزین آنها می شوند و به همین دلیل است که فرد پس از یک دوره مصرف آنتی بیوتیک دچار اسهال یا دل درد می شود.

وی با اشاره به اینکه در برخی موارد پس از مصرف آنتی بیوتیک، میکروب های مفید روده برمی گردند و راه پیشگیری از این امر مصرف کوتاه مدت آنتی بیوتیک است، افزود: در بسیاری از موارد به بیمار توصیه می شود که برای مدت زمان کوتاهی پروبیوتیک مصرف کند. مدت کوتاهی از زمان، به عنوان دسته ای از میکروب های مفید در این داروها وجود دارد و به بدن بیمار باز می گردد.

زارع با اشاره به برخی لبنیات که به عنوان پروبیوتیک در بازار عرضه می شوند، افزود: این محصولات می توانند به بازگرداندن میکروب های مفید به دستگاه گوارش کمک کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید