کمبود برخی آنتی بیوتیک ها برای درمان عفونت های قارچی و باکتریایی / نگران اوج انفجار در کشور هستیم

ساعت: 11:11
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1796340

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

قباد محمدی گفت: از آنجایی که بیماران کرون نیز می توانند وارد فاز عفونت های قارچی یا باکتریایی شوند، از نظر تامین داروی این بیماری ها با کمبود مواجه هستیم و برای رفع آنها برنامه ریزی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ قباد محمدی در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: با تلاش اصحاب رسانه هم اکنون سطح واکسیناسیون در استان به حد قابل قبولی رسیده و روز به روز در حال افزایش است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاخ افزود: سومین نوبت واکسن در حال تزریق است و نشان داده شده است که از ایمیکرون جلوگیری می کند. در آن زمان اتفاق افتاد، فرق می کند.

محمدی افزود: در حال حاضر مردم با واکسینه شدن در برابر این سویه جدید از ایمنی بیشتری برخوردارند، اگرچه واکسیناسیون مانع از رعایت پروتکل های بهداشتی نمی شود، اما مردم همچنان باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی گفت: سویه آمیکرون که برای اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد، پتانسیل اپیدمی بسیار بالایی دارد و در صورت پیک شدن، نگران هستیم که اگر پروتکل های بهداشتی رعایت نشود، کشور منفجر شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در این پیک، افرادی که واکسینه نشده اند یا بیماری مهمی دارند و همچنین افراد مسن بیشتر در معرض خطر قرار دارند زیرا وزارت بهداشت این موضوع را اعلام کرده است. به اندازه کافی واکسن وارد یا تولید کرده است: «افرادی که دوز سوم تزریق کرده‌اند، به‌ویژه بیمارانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند و سن بالا دارند، باید آن را تزریق کنند.

محمدی خاطرنشان کرد: در مورد تامین دارو و تجهیزات درمان تاج نیز باید گفت که خوشبختانه در دو سه سال اخیر بیش از 25 دستگاه اکسیژن ساز به ارزش 50 میلیارد تن برای بیمارستان ها نصب شده است، زیرا اکسیژن مهم‌ترین درمان بیماران عروق کرونر بستری در بخش مراقبت‌های ویژه به عنوان داروی این بیماران عمل می‌کند و جان آنها را نجات می‌دهد.

وی افزود: همچنین بیش از 2000 کپسول اکسیژن 40 لیتری تحویل و در بیمارستان های استان توزیع شده است.

محمدی از اضافه شدن بیش از 100 تخت در بخش مراقبت های ویژه بیماران عروق کرونر به ظرفیت بیمارستان ها خبر داد و گفت: تجهیزات برای هر تخت یک میلیارد تن هزینه دارد و در برخی موارد خیرین کمک کرده اند.

وی بیان کرد: تخت های مراقبت های ویژه یکی از مهم ترین امکانات برای درمان بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب است که علاوه بر آن سایر تجهیزات مورد نیاز این بیماران نیز تهیه و در اختیار بیمارستان ها قرار می گیرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: اکنون تجهیزات مورد استفاده در بیمارستان ها کافی است.

محمدی خاطرنشان کرد: داروهای رمد سیویر و توسیلوزوم از جمله داروهای اصلی بیماران بدحال مبتلا به کرون هستند که تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته اند و تا یک ماه در شرایط پیک نگهداری در دسترس هستند و البته در شرایط پیک صرفه جویی بیشتری خواهیم کرد.

محمدی با بیان اینکه در تامین برخی از آنتی بیوتیک ها با کمبود مواجه هستیم، گفت: از آنجایی که بیماران کرون نیز ممکن است وارد فاز عفونت های قارچی یا باکتریایی شوند، کمبود دارو برای این بیماری ها داریم که در حال برنامه ریزی برای رفع آن هستیم. “انجام شده.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید