عفونت کرونا فرآیند خاص و پیچیده ای ندارد/ آلرژی و عفونت باکتریایی عامل تداوم علائم تنفسی است.


ساعت: 14:44
تاریخ ارسال: 05/10/1401
کد خبر: 1887089

غلامرضا پهننده گفت: وقتی یکی از اعضای خانواده قطعاً به ویروس کرونا مبتلا شده و یکی دیگر از اعضای خانواده علائم تنفسی و حتی گوارشی نشان می دهد، احتمال ابتلا به ویروس کرونا بسیار زیاد است، نباید برای ابتلا به این بیماری به فکر اقدامات خاص و پیچیده بود. ویروس کرونا وجود دارد و اهمیت مراقبت از این بیماری دو چندان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ غلامرضا پهننده فوق تخصص ریه و راه هوایی کودکان در گفتگو با جهانبین نیوز؛ وی گفت: این ویروس مزاحم که بسیاری از جنبه های زندگی را تحت تاثیر قرار داده است متوقف نخواهد شد.


وی افزود: نه تنها کرونا، بلکه سایر ویروس های تنفسی نیز عوارضی مانند عفونت گوش میانی، گرفتگی سینوس، تشدید آلرژی فصلی در برخی از افراد مبتلا و غیره، شکایت از درد قفسه سینه در مرحله حاد دارد و سپس شاهد آن هستیم. در بیماران مبتلا به کرونا، به ویژه کودکان.


این فوق تخصص ریه و راه های هوایی کودکان ادامه داد: واقعیت این است که علائم خطر مهم تری مانند وجود بیماری های زمینه ای مانند دیابت، چاقی مفرط، نقص در سیستم ایمنی بدن و … یا علائم تنفسی مانند تنفس سریع، خس خس سینه، کبودی، کاهش میزان اکسیژن خون و غیره در کرونا وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.


این پناهنده گفت: اگر فردی مبتلا به کرونا باشد و درگیری ریه داشته باشد، مراقبت از بیمار بستگی به میزان درگیری ریه او دارد، اگر کم باشد با مراقبت های اولیه و اکسیژن تکمیلی مشکل حل می شود، اما برخی افراد نیاز به مراقبت ویژه بیشتری دارند. اما اینطور نیست که درمانی برای این بیماری وجود داشته باشد.


وی خاطرنشان کرد: نشان داده شده است که داروهای ضد التهابی می توانند از پیشرفت بیماری عروق کرونر جلوگیری کنند. به شرطی که در زمان مناسب و در مکان مناسب استفاده شوند، در صورت عدم کمبود ویتامین ها از جمله ویتامین D در پیشگیری از بیماری بسیار موثر است.


این فوق تخصص ریه و تنفس اطفال افزود: وقتی یکی از اعضای خانواده به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و یکی دیگر از اعضای خانواده علائم تنفسی و حتی گوارشی نشان می دهد، احتمال ابتلا به ویروس کرونا بسیار زیاد است، نباید تصور کرد که مراحل وجود دارد. روشی خاص و پیچیده برای ابتلا به کرونا و اهمیت مراقبت از این بیماری دوچندان شده است.


پناهنده تصریح کرد: روزهای قرنطینه در نظر گرفته شده برای سویه های قبلی دو هفته یا بیشتر است، برای سویه Omcron مدت قرنطینه بین 7 تا 10 روز اعلام شده است، اما تداوم علائم تنفسی پس از بهبودی ممکن است به دلیل حساسیت، عفونت باکتریایی و B در این مورد، آنتی بیوتیک برای رفع این عوارض مورد نیاز است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید