خلط گلو عمدتاً به دلیل حساسیت به دستگاه تنفسی فوقانی ایجاد می شود / گرفتگی صدا و آبریزش بینی از دیگر علائم آلرژی است.


ساعت: 12:17
تاریخ انتشار: 1401/01/17
کد خبر: 1820007

فریدون خواجه علی گفت: خلط گلو عمدتاً به دلیل حساسیت دستگاه تنفسی فوقانی است که به آن رینیت آلرژیک می گویند. در این صورت یکی از عوامل تشدید کننده آلرژی از جمله قلیان، سیگار، گرد و غبار، مصرف برخی داروها و … اجتناب کنید، درمان تصادفی نیز می تواند به بهبود حساسیت کمک کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فریدون خواجه علی فوق تخصص ریه و راه هوایی در گفت و گو با جهانبین نیوز; وی گفت: اگر سرفه یک یا چند ماه طول بکشد دیگر به دلیل بیماری عروق کرونر قلب نیست. بیماری عروق کرونر قلب بهبود یافته است اما عوارض این بیماری که حساسیت ریوی است همچنان باقی است که با دارو قابل بهبود است.
وی افزود: حساسیت به ریه می تواند باعث سرفه مزمن شود و البته این حساسیت باعث رفلاکس، رفلاکس و… می شود.
این فوق تخصص ریه و مجاری تنفسی ادامه داد: خلط گلو عمدتاً به دلیل حساسیت دستگاه تنفسی فوقانی است که به آن رینیت آلرژیک می گویند. در این صورت علل تشدید کننده آلرژی از جمله مصرف قلیان، استعمال دخانیات، گرد و غبار، مصرف پرهیز از برخی داروها و غیره می باشد. درمان پزشکی قانونی نیز می تواند به بهبود حساسیت کمک کند.
خواجه علی گفت: سویه اومیکرون باعث ایجاد مصونیت در بدن فرد بهبود یافته می شود اما این فرد می تواند به سایر سویه های این بیماری که شناسایی شده و خفیف تری هستند نیز مبتلا شود.
وی گفت: سویه های Omicron می توانند ریه ها را نیز تحت تاثیر قرار دهند، اما خوشبختانه بسیار کمتر در معرض بیماری های ریوی هستند و بیماران در وضعیت حاد نیستند، اما همچنان برای کاهش خطر درمان به موقع باید به پزشک مراجعه کنند.
وی گفت: سابقه برونشیت نمی تواند خطر بالایی برای بیماری عروق کرونر قلب و انواع آن ایجاد کند، این افراد نیز مانند سایر افراد باید به موقع واکسینه شوند.
خواجه علی گفت: برخی از عوارض عروق کرونر پس از بهبودی فرد از این بیماری باقی می ماند که به آن تاج بلند گفته می شود که با درمان دارویی برطرف می شود.
وی تاکید کرد: گرفتگی صدا و آبریزش بینی از علائم آلرژی است و بسیاری از بیماران آسم نیز این علائم آلرژیک را دارند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید