Omicron بار بیمارستان را با عفونت بالا و مرگ و میر کم افزایش می دهد / سویه جدید کرونا شبیه سرماخوردگی است و علائم تنفسی شدید ندارد

ساعت: 13:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۲
کد خبر: 1794369

سید حمیدرضا میگانی گفت: علائم امیکرون منجر به سرماخوردگی خفیف تا خفیف می شود و مانند آنفولانزا خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یک ویروس شناس با اشاره به اینکه سویه تاج جدید Omicron از میزان انتقال بالاتر و مرگ و میر کمتری برخوردار است، گفت: Omicron هیچ علائم شدید تنفسی مانند سویه دلتا ندارد.

سید حمیدرضا میگانی افزود: علائم امیکرون منجر به سرماخوردگی خفیف تا خفیف می شود و مانند آنفولانزا خواهد بود، حس بویایی و چشایی خود را بسیار کمتر از دست می دهیم و به ندرت به این ویروس مبتلا می شویم.

وی گفت: یکی دیگر از ویژگی های نوع Omicron این است که می تواند افراد را در سنین پایین تری تحت تاثیر قرار دهد و معمولا تاول های احتمالی خواهند بود، بنابراین افراد از رعایت شرایط بهداشتی غافل نمی شوند و باید از ماسک دو لایه استفاده کنند.

مویگانی افزود: مردم علاوه بر رعایت فاصله اجتماعی، باید دست‌های خود را در مناطقی که خطر آلودگی بالایی دارند از جمله مغازه‌ها و بیمارستان‌ها ضدعفونی کنند، با توجه به اینکه امیکرون می‌تواند افراد بیشتری را مبتلا کند و بار بیمارستان‌ها را افزایش دهد.

وی گفت: با توجه به سویه جدید ویروس کرونا، تزریق دوز سوم مورد نیاز است و شامل افرادی می‌شود که به بیماری‌های مهمی مانند فشار خون بالا و دیابت مبتلا هستند یا از داروهایی استفاده می‌کنند که سیستم ایمنی را سرکوب می‌کنند. دوز سوم را نادیده نگیرید.

مژگانی در پایان خاطرنشان کرد: واکسیناسیون عمومی می تواند پیشگیرانه و بالقوه در پیشگیری از امیکرون موثر باشد. بیماری های تنفسی علائم مشابهی دارند، بنابراین اگر سیستم تنفسی شما آسیب دیده است، لطفاً به پزشک مراجعه کنید.خوددرمانی را ببینید و از آن خودداری کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید