افزایش لیفت Omicron و افزایش بستری شدن در بیمارستان در البرز / افراد را با مشاهده علائم سرماخوردگی به مدت 5 روز قرنطینه کنید.

ساعت: 12:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۱
کد خبر: 1804753

جواد معظمی گفت: متاسفانه جهت گیری آمیکرون به عنوان آسانسور رو به افزایش است و این روند در آمار بستری ها و تعداد مراجعات به بیمارستان ها مشهود است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد معظمی معاون پزشکی دانشگاه علوم پزشکی البرز در گفت و گو با خبرنگار تیتریکوی گفت: البرز متاسفانه با توجه به زرد و آبی بودن اکثر استان ها وضعیت تاج طالقان و فردیس آبی و سایر شهرستان های استان زرد است.

جواد معظمی افزود: متاسفانه مسیر آمیکرون به صورت آسانسوری رو به افزایش است و این روند در آمار بستری ها و تعداد مراجعات به بیمارستان مشهود است. هر فردی که علائم سرماخوردگی دارد باید به مدت 5 روز با وجود تست تاج منفی، قرنطینه شود.

وی در بخشی دیگر گفت: کمبود واکسن آسترازنکا در البرز مجاز نیست، البته افرادی که نوبت اول و دوم واکسن آسترازنکا را دریافت می کنند می توانند نوبت سوم واکسن خود را برای نوبت سوم تعویض کنند تا مردم شما را نپذیرند. باید در مورد آن نگران بود

معظمی خاطرنشان کرد: واکسن آسترازنکا از ابتدا در آمریکا و کشورهای اروپایی با چالش هایی مواجه بوده و برخی از عوارض آن توسط سازمان بهداشت جهانی گزارش شده است اما به قدری نادر است که می توان آنها را نادیده گرفت.

وی گفت: مردم نباید در مورد عوارض جانبی نادر واکسن آسترازنکا تردید داشته باشند. از واگن ها دوری کنید.

معظمی با اشاره به اینکه هیچ منعی برای تزریق واکسن وجود ندارد، افزود: ماهیت ویروس کرونا در بین مردم در حال گسترش است. در نتیجه تریبون ها، مدارس، دانشگاه ها و هر مکانی که به پروتکل های اعلام شده پایبند نباشد، قطعاً با خطر مواجه خواهیم شد، البته پروتکل ها. «محسوس نیست.

وی با تاکید بر اینکه درگیری در پیک اومیکرون نسبت به پیک های قبلی کوتاه تر است و با گذشت ماه ها از بین می رود، گفت: اگر والدین می دانند فرزندشان در خطر است، او را به مدرسه نفرستند، بلکه در روزهای آینده به ستاد ملی ولیعهد مراجعه کنند. در این راستا تصمیم گیری می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید