علائم Omicron تفاوت قابل توجهی با انواع قبلی ندارد / افراد باید فورا واکسن تقویت کننده خود را دریافت کنند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفتگو با دیار آفتاب؛ علائم سویه Omicron جدید تفاوت قابل توجهی با انواع قبلی ندارد و شامل سردرد، آبریزش بینی، گلودرد، تنگی نفس، بدن درد، خستگی و غیره است.

جمالیان با اشاره به اینکه کاهش بوها در میکرون کمتر مشاهده می شود و شاهدان بیشتری از آسیب راه های هوایی مشاهده می کنند، گفت: در صورت داشتن این علائم در افراد عزیز به پزشک مراجعه کنند.

وی ادامه داد: گزارش ها حاکی از آن است که بیماران مبتلا به این سویه عمدتاً به صورت سرپایی شامل می شوند و نیازی به بستری شدن ندارند، هرچند گزارش هایی مبنی بر فوت و بستری شدن نیز دریافت کرده ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: چاره ای جز رعایت پروتکل های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع این ویروس نداریم، بنابراین اگر مردم پروتکل ها را رعایت کنند، مطمئناً با ولتاژ جدید Omicron مشکل جدی نخواهیم داشت. “

جمالیان گفت: در رابطه با جشن شب یلدا، مردم با رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از تشکیل خوابگاه، در معرض خطر قرار نگیرند و در آینده محدودیت های جدی ایجاد نکنند.

وی ادامه داد: بحث فاصله گذاری اجتماعی و پوشیدن ماسک موضوع مهمی است. دوز تقویت کننده واکسن کرون یکی دیگر از عوامل مهم در جلوگیری از اعمال مجدد محدودیت ها در کشور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در حال حاضر بر اساس آمارها شاهد افزایش بستری شدن در سنین بالای 80 سال هستیم و این نشان می دهد که تاثیر واکسن های تزریقی رو به کاهش است و باید به مردم یادآوری شود. واکسن فورا.» برای دریافت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید