افراد بالای دوازده سال باید واکسن تقویت کننده کرونا را دریافت کنند


ساعت: 12:04
تاریخ انتشار: 1401/04/15
کد خبر: 1881348

وزیر بهداشت گفت: توصیه ما به مردم این است که افراد بالای دوازده سال واکسن تقویت کننده تزریق کنند. بازگشت زائران، بازگشایی مدارس و ایام محرم ممکن است باعث افزایش انتقال این ویروس شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت پیش از ناهار امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در هفته جاری یک سری بازدید و افتتاحیه در وزارت بهداشت داشته ایم. در بیمارستان سیدالشهدا در اصفهان پروژه های متعددی برای درمان بیماران سرطانی افتتاح کرده ایم.

وی گفت: دستگاه جدید تخریب تومور را آماده کرده ایم که به طور کامل در نقطه ای کار می کند و فقط خود تومور را از بین می برد.

وزیر بهداشت عنوان کرد: اقلیدس در درمانگاه امام جعفرصادق(ع) نیز طرح خوبی ایجاد کرده ایم. یکی از مشکلات بهداشتی و درمانی در کشور این است که سرطان سینه در زنانی که ماموگرافی پیشرفته کشف شده است دیر تشخیص داده می شود.

عین اللهی افزود: در ایرانشهر مشکلات درمانی وجود دارد، بیمارستان مادر و کودک در آنجا نیز آماده افتتاح است. از پروژه مربوط به آتش سوزی در این شهرستان نیز بازدید شد. بیمارستان 540 تختخوابی در چابهار در حال ساخت و بهره برداری است.

وی تاکید کرد: آذرماه نژاد آمیکرون کرونا به کشور ما آمد، دو ماه طول کشید که به دلیل تعداد زیاد واکسیناسیون ها در مدت کوتاهی اتفاق افتاد. واکسیناسیون ایمنی دائمی ایجاد نمی کند و پس از مدتی ایمنی کاهش می یابد. اخیراً تغییراتی در آمیکرون ایجاد شده است و جهش جدید با سرعت بالاتر می تواند باعث بیماری زایی شود.

وزیر بهداشت افزود: ما با واکسیناسیون به عنوان یک “تقویت کننده” برخورد می کنیم و توصیه ما به مردم که البته در این زمینه کمک زیادی به ما کرده اند این است که افراد بالای 12 سال واکسن تقویت کننده را انجام دهند. ما زائران در حال بازگشت، بازگشایی مدارس، ایام محرم داریم که می تواند باعث انتقال و افزایش ویروس شود.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید