کاهش مراجعات به بیمارستان ها و مراکز درمانی هلیل آباد/ 3 بستری و 243 قرنطینه خانگی داریم


ساعت: 15:23
تاریخ انتشار: 14/03/1400
کد خبر: 1810526

حسین زاده با بیان اینکه در حال حاضر 243 قرنطینه و 3 بستری مثبت در شهرستان هلیل آباد داریم، گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده در چند روز اخیر تعداد مراجعات به بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی شهرستان هلیل آباد کاهش یافته است. «اما تعداد بستری شدن در بیمارستان متفاوت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Sabothus; محمد حسین زاده مدیر شبکه بهداشت و درمان حلیل آباد ظهر امروز در جلسه ستاد تاج و تخت شهرستان که در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان برگزار شد، گفت: بر اساس تحقیقات چند روزه، اما تعداد بستری ها در تغییر می کند.

وی با بیان اینکه همچنان تمرکز بر تزریق واکسن تاج به ویژه تکمیل نوبت سوم و مشارکت حداکثری در فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل بهداشتی وجود دارد، خاطرنشان کرد: مردم هلیل آباد در چند روز اخیر نقش آفرینی خوبی داشته اند، تجمعات و رعایت موازین اجتماعی. فاصله آنها در سرنوشت جایگاهی داشتند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل آباد با تاکید بر اینکه تشویق مردم به واکسیناسیون باید همچنان مورد تاکید نهادها و ارگان ها باشد، تصریح کرد: بیش از 51 هزار نفر بالای 5 سال تحت پوشش واکسیناسیون هستند که از این تعداد 76 درصد نوبت اول است. 69% بار دوم و 30% بار سوم تزریق کردند.

وی با اشاره به اینکه از 20 بهمن لغایت 11 اسفند 975 نمونه گرفته شده که 50 درصد آزمایشات مثبت است، خاطرنشان کرد: 38 درصد نوبت اول و 31 درصد نوبت دوم در جامعه دانش آموزی 89 درصد است. نوبت اول، 81 درصد از نوبت دوم و 14 درصد از نوبت سوم در حوزه مادران باردار، 93 درصد از نوبت اول، 90 درصد از نوبت دوم و 60 درصد از نوبت سوم در حوزه سالمندان. و 89 درصد از بار اول، 82 درصد از بار دوم و 28 درصد از بار سوم در واکسن کرونا در میانسالی.

حسین زاده با تاکید بر اینکه در حال حاضر 243 قرنطینه و 3 بستری مثبت در شهرستان هلیل آباد داریم، گفت: تست تاج 11 دانش آموز هم اکنون مثبت است.

وی با اشاره به اینکه 1 تا 19 اسفند هفته سلامت مردان ایرانی اعلام شده است، تصریح کرد: مردان به دلایل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کمتر به سلامت خود اهمیت می دهند و از اقشار آسیب پذیر هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل آباد با بیان اینکه مردان به عنوان یک نیروی مولد در جامعه اگر آسیب پذیر شوند خانواده ها بیشتر متضرر می شوند و کشور دچار مشکل می شود، تاکید کرد: خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، فشار خون، دیابت، تصادفات و قاچاق را افزایش می دهد. در مردان بیشتر است و معمولا کمتر به توصیه های بهداشتی توجه می کنند.


واکسیناسیون قانع کننده در فضای مجازی ضروری است

ابراهیم قاسم پور فرماندار حلیل آباد نیز در این جلسه با اشاره به کاهش مراجعه مردم به بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی گفت: برخی از اماکن از بازگشایی مدارس ناراضی بودند و این افراد باید بدانند که بازگشایی به معنای رعایت نکردن پروتکل است. امکانات بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و غیره وجود ندارد. و این تجدیدها، به ویژه در مدارس، باید مطابق با پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید نظارت بیشتری در این مراکز صورت گیرد تا این مدارس به کانون تاج تبدیل نشوند، خاطرنشان کرد: در صورت افزایش تعداد تاج ها در برخی از مدارس باید فقط در همان نقطه اعمال شود. کل شهر را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

فرماندار هلیل آباد با اشاره به اینکه باید اطلاع رسانی و فضای مجازی برای واکسیناسیون اقناع شود، تصریح کرد: با هدف گذاری به موقع می توان بیماری را کنترل کرد و نوبت سوم واکسیناسیون باید جدی تری گرفته شود چرا که امروزه واکسیناسیون تعداد مراجعین را کاهش می دهد، بستری شدن در بیمارستان. و مرگ و میر

وی همچنین اذعان داشت: پرهیز از خوددرمانی باید در دستور کار مراکز درمانی قرار گیرد و گروه های ضد واکسن شناسایی و اطلاع رسانی دقیق در این زمینه صورت گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید