تکمیل واکسیناسیون شرط اصلی سفر به نوروز است/ بستری شدن 226 نفر با علائم امیکرون در بیمارستان های چهارمحال و بختیاری


ساعت: 11:10
تاریخ انتشار: 14/08/12
کد خبر: 1811646

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری تاکید کرد؛

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به در پیش بودن تعطیلات و سال نو و نوروز، توصیه می شود همه استان ها واکسیناسیون خود را انجام دهند چرا که واکسیناسیون و تکمیل واکسیناسیون از شرایط مهم سفر به نوروز سال آینده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی احمدی رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز; وی گفت: “بیش از یک ماه است که موارد در بیمارستان ها و کلینیک های Omicron افزایش یافته است.”


وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 226 نفر در استان بستری هستند، یادآور شد: از این تعداد 16 نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند اما از نظر رنگ کیار و کوهرنگ شهرستان ها نارنجی و بقیه شهرها قرمز هستند.


احمدی مهمترین اقدام در این شرایط را رفتن به دور سوم واکسیناسیون، رعایت مشکلات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، عدم حضور در جلسات، تهویه مناسب محل کار و زندگی دانست و گفت: افرادی که به دلیل ابتلا به کووید 19 در بیشتر شفاخانه های استان بستری شده اند یا واکسینه نشده اند و یا واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده اند.


زیس از مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به در پیش بودن تعطیلات و سال نو و نوروز توصیه می شود تمام استان ها واکسیناسیون خود را انجام دهند چرا که واکسیناسیون و تکمیل واکسیناسیون از شرایط مهم سفر به نوروز سال آینده است.


وی ادامه داد: مسافرانی که مراحل واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده باشند در مبادی ورودی و خروجی شهرها متوقف می شوند.


احمدی کمبود واکسن به ویژه برای سومین بار و استفاده از ماسک را دو دلیل مهم برای افزایش مبتلایان به کرونا دانست و تاکید کرد: اگر مردم به این دو مورد نگاه کنند می‌توان امیدوار بود که Omicron به زودی از بین برود. “


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید