گلودرد و آبریزش بینی از عوارض عفونت های ویروسی در کودکان است


ساعت: 12:48
تاریخ انتشار: 1401/02/07
کد خبر: 1834849

غلامرضا پناهنده گلودرد، آبریزش بینی و سایر علائم تنفسی از عوارض عفونت های ویروسی است که در کودکان چنین علائمی علامت خطرناکی نیست و با درمان خفیف شامل مصرف مایعات، استراحت و در صورت لزوم تب قابل درمان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ غلامرضا پناهنده فوق تخصص ریه و مجاری تنفسی کودکان در گفت و گو با جهانبین نیوز; وی گفت: گلودرد، آبریزش بینی و سایر علائم تنفسی از عوارض عفونت های ویروسی است، اما به دلیل شیوع بیماری عروق کرونر قلب، همه افراد مستعد ابتلا به سرماخوردگی هستند. استراحت کنید و در صورت لزوم با تب قابل درمان است.
وی افزود: بیماری رفلاکس در کودکان باعث اضطراب مفرط، کاهش وزن، آسیب به ریه می شود که باید سریعا درمان شود، گاهی تربیت کودکان نیز رفلاکس محسوب می شود که این درست نیست. هر کودکی ممکن است به دلیل تغذیه نامناسب (سریع غذا خوردن) اضافه وزن داشته باشد و … شیر بیاورد.
فوق تخصص ریه و تنفس اطفال ادامه داد: در حال حاضر به دلیل عوامل مختلف در کودکان شاهد آلرژی های متعددی هستیم. وظیفه خانواده در قبال این کودکان این است که تا حد امکان از کودک در برابر محیط هایی با بوی عطر، قلع، مواد شیمیایی محافظت کنند.«دود و … دور.
ویژگی سیستم تنفسی پناهندگان این است که حتی عفونت های ویروسی خوش خیم و ساده می تواند مشکلات زیادی برای آنها ایجاد کند، واقعیت این است که بهترین کاری که می توان برای جلوگیری از عفونت های ویروسی انجام داد استفاده از ترکیبی از کلرید سدیم برای شستشوی بینی است. یعنی خط قرمزی برای درمان آلرژی کودکان وجود دارد. اگر تنگی نفس و مشکل در تنفس باعث اختلال در شیردهی می شود، پزشک باید مداخله کند، اما اگر فقط آبریزش بینی است، باید سریع آن را کنترل کنید.
او گفت: “من اغلب کودکان مبتلا به آلرژی های تنفسی را می بینم که تحت عمل جراحی لوزه قرار می گیرند. واقعیت این است که بسیاری از این کودکان زمانی که تحت درمان آلرژی قرار می گیرند علائم خود را بهبود می بخشند.”
این فوق تخصص ریه اطفال افزود: در گروه سنی اطفال اجازه تزریق تعدادی واکسن داده شد که هیچ کدام مزیتی نسبت به دیگری نداشت و در دسترس بود و در صورت نیاز قابل استفاده بود.
«سرفه یکی از مکانیسم‌های دفاعی بدن انسان است و بدون شک یکی از اجزای عفونت‌های ویروسی است. گاهی ممکن است فرد پس از عفونت تنفسی دچار آلرژی ریوی شود یا حتی سرفه ممکن است نشانه عفونت باکتریایی جدی پس از عفونت تنفسی باشد.
«کودک چهار ساله با تغذیه مناسب کم خونی کمتری دارد. کم خونی یک اصطلاح کلی است که شامل تعدادی از بیماری ها می شود. آزمایش خونی که اندازه هموگلوبین و گلبول های قرمز را اندازه گیری می کند ممکن است مفید باشد، اما این واقعیت که یک کودک چهار ساله قرص مصرف می کند درست نیست. ترکیبات آهنی در بازار وجود دارد که طعم بهتری دارند و می توان به جای آن به کودک داد. از قرص آهن

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید