آیا گلودرد دقیق ترین علامت کووید است؟

بر اساس داده های اخیر، گلودرد ممکن است علامت اصلی باشد که نشان می دهد فرد به کووید آلوده شده است. نتایج بررسی ثبت علائم کووید زونی نشان داد که علائم شایع بعدی سردرد و احتقان بینی است. سایر علائم رایج عبارتند از: سرفه، گرفتگی صدا، عطسه، خستگی و دردهای عضلانی.

پروفسور تیم اسپکتور، یکی از بنیانگذاران علمی Zoe و دانشمند ارشد این مطالعه بهداشتی، ویروس کرونا را ویروسی توصیف کرد که هنوز در انسان شایع است.

وی می گوید: این ویروس به حدی در گردش است که اگر فردی در حال حاضر علائمی شبیه سرماخوردگی داشته باشد، تقریباً 2 برابر بیشتر از سرماخوردگی در معرض ابتلا به کووید است.

پروفسور اسپکتور می‌گوید: در حال حاضر انواع مختلفی از کووید وجود دارد، مانند زیر سویه‌های Amicron BA.2، BA.4 و BA.5. با چنین تنوعی، حتی کسانی که به طور کامل واکسینه شده اند و کسانی که از عفونت های قبلی جان سالم به در برده اند، همچنان می توانند به کووید مبتلا شوند.

در حال حاضر تعداد قربانیان کووید در بریتانیا از 200 هزار نفر فراتر رفته است. بریتانیا دارای نرخ مرگ و میر ۲۶۸۹ نفر در هر میلیون نفر است که آن را به یکی از کشورهای اروپایی آسیب دیده تبدیل می کند. این کشور نسبت به اسپانیا، فرانسه و آلمان نرخ مرگ و میر بالاتری دارد.

فرستاده ویژه سازمان بهداشت جهانی، دکتر دیوید نابارو، درباره توانایی جهش‌پذیری ویروس کرونا توضیح می‌دهد که این ویروس “بیش از حد هوشمند” است.

وی می گوید: این ویروس دائما قادر به تکامل و تغییر است و دلیل افزایش آلودگی ها نیز همین تغییر ویروس است. این ویروس هوشمندانه برای غلبه بر سیستم ایمنی بدن ما تغییر می کند، به همین دلیل است که تعداد سویه ها در حال افزایش است.

در حال حاضر 20 علامت شایع کووید و نسبت هرکدام شامل گلودرد با 58 درصد، سردرد با 49 درصد، احتقان بینی با 40 درصد، سرفه بدون خلط با 40 درصد، آبریزش بینی با 40 درصد، سرفه همراه با خلط با 37 درصد، سرفه همراه با خلط با 37 درصد، خشن است. 35 درصد، عطسه 32 درصد، خستگی 27 درصد، درد عضلانی 25 درصد، سرگیجه 18 درصد، تورم غدد گردن 15 درصد، درد چشم 14 درصد، تغییر حس بویایی 13 درصد، سفتی درد قفسه سینه 13%، تب 13%، لرز 12%، تنگی نفس 11%، گوش درد 11% و از دست دادن بویایی 10% گزارش شده است.

این داده ها بر اساس بررسی وضعیت 17500 نفر است که نتایج آزمایش آنها تا روز دوشنبه 11 جولای 2022 مثبت بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید