ایجاد «عفونت قارچی» در اثر مصرف آنتی بیوتیک


ساعت: 09:11
تاریخ انتشار: 1401/02/31
کد خبر: 1840238

محققان دانشگاه بیرمنگام در بریتانیا می گویند؛

بر اساس یک مطالعه جدید، بیمارانی که در بیمارستان برای آنها آنتی بیوتیک تجویز می شود، به دلیل اختلالات سیستم ایمنی روده، بیشتر در معرض ابتلا به عفونت های قارچی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محققان دانشگاه بیرمنگام می گویند استفاده از داروهای تقویت کننده سیستم ایمنی همراه با آنتی بیوتیک ها می تواند خطرات سلامتی این عفونت های پیچیده را کاهش دهد.

محققان دریافته اند که آنتی بیوتیک ها سیستم ایمنی روده را مختل می کنند، به این معنی که عفونت های قارچی در این ناحیه به خوبی کنترل نمی شوند. تیم تحقیقاتی همچنین دریافتند که در جایی که عفونت های قارچی رخ می دهد، باکتری های روده می توانند آزاد شوند که منجر به خطر اضافی عفونت باکتریایی می شود.

این مطالعه پتانسیل داروها را برای تقویت ایمنی نشان می دهد، اما محققان همچنین می گویند که این مطالعه نشان می دهد که چگونه آنتی بیوتیک ها می توانند تأثیر بیشتری بر بدن ما داشته باشند و بر روش مبارزه با عفونت ها و بیماری ها تأثیر بگذارند.

دکتر ربکا دراموند، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: «ما می‌دانستیم که آنتی‌بیوتیک‌ها عفونت‌های قارچی را تشدید می‌کنند، اما شگفت‌انگیز بود که متوجه شدیم که عفونت‌های باکتریایی می‌توانند همزمان با این فعل و انفعالات روده‌ای ایجاد شوند». این عوامل می توانند به یک وضعیت بالینی پیچیده تبدیل شوند.»

این یافته ها عواقب احتمالی استفاده از آنتی بیوتیک را در بیماران در معرض خطر عفونت قارچی نشان می دهد.

محققان می‌گویند: «با محدود کردن یا تغییر روش تجویز آنتی‌بیوتیک‌ها، می‌توانیم به کاهش تعداد افرادی که به بسیاری از این عفونت‌ها مبتلا می‌شوند، کمک کنیم و همچنین به مشکل رو به رشد مقاومت آنتی‌بیوتیکی رسیدگی کنیم».

انتهای پیام/

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید