شیوع اسهال ویروسی در کشور/ عدم نیاز به مصرف آنتی بیوتیک

شیوع اسهال ویروسی در کشور/ عدم نیاز به مصرف آنتی بیوتیک

روز جدید مریم مسعودی فر، رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: بررسی های انجام شده در آزمایشگاه های مرجع وزارت بهداشت نشان می دهد که حادترین علل اسهال عوامل ویروسی هستند.

رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: بررسی های انجام شده در آزمایشگاه های مرجع وزارت بهداشت نشان می دهد آنچه حادترین اسهال را ایجاد می کند عوامل ویروسی هستند.

مریم مسعودی فر با اشاره به اینکه معمولا بهار و تابستان پیش بینی می شود تعداد بیماری های گوارشی از طریق آب و غذا افزایش یابد، گفت: به دلیل محدودیت ها با بسیاری از عوامل بیماری زا تماس نداشته و به همین دلیل با شروع فصل تابستان، اسهال و افزایش استفراغ

وی تاکید کرد: با افزایش موارد ثبت شده بیماران مبتلا به اسهال حاد و آبکی، از نظر وبا و سایر میکروارگانیسم ها آزمایش خواهیم کرد. بررسی های انجام شده در آزمایشگاه های مرجع وزارت بهداشت نشان می دهد که عامل حادترین اسهال عوامل ویروسی هستند.

وی گفت: ویروس ها بسیار مسری هستند. این ویروس ها در عفونت های گوارشی محدود هستند و مدت کوتاهی دارند، اما در عین حال بسیار مسری هستند و می توانند افراد زیادی را مبتلا کنند.

وی نحوه انتقال این ویروس را تماس انسان به انسان و مصرف آب و غذای آلوده عنوان کرد و گفت: بهداشت، شستن دست ها به مدت 20 ثانیه، شستشوی صحیح میوه ها و سبزی ها و جلوگیری از کم آبی بدن، اجتناب از تماس با بیمار از بیرون به ویژه گروه های آسیب پذیر مانند کودکان، افراد مسن و افراد با سیستم ایمنی ضعیف ضروری هستند.

رئیس اداره بیماری های آب و غذا وزارت بهداشت گفت: ضعف و بی حالی شدید و از دست دادن هوشیاری از نشانه های کم آبی شدید بدن است که در این صورت و همچنین در صورت مشاهده خون در مدفوع، شما را از دست می دهد. باید بره دکتر

وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می کرد، در پایان گفت: اسهال های ویروسی نیازی به مصرف آنتی بیوتیک ندارد و نباید خودسرانه مصرف شود مگر اینکه با دستور پزشک این کار را انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید