ارتباط بیماری عروق کرونر و افزایش نگرانی از شیوع اسهال ویروسی / چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟!

ارتباط بیماری عروق کرونر و افزایش نگرانی از شیوع اسهال ویروسی / چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟!

روز جدید : هر ساله در فصل تابستان با شیوع اسهال مواجه هستیم، معضلی که البته در سال های اخیر به دلیل شیوع بیماری عروق کرونر قلب و تمرکز بر مبارزه با این بیماری کمتر شده است، اما اکنون به دلیل کاهش موقت کووید برخی پزشکان در مورد گسترش اسهال ویروسی هشدار می دهند، بیماری که معمولا با استراحت در خانه و تامین آب بدن قابل درمان است، اما گاهی اوقات می تواند تهدید کننده زندگی باشد.

به طور کلی ضعف و بی حالی شدید و اختلال در هوشیاری از نشانه های کم آبی شدید بدن است که در این صورت و همچنین در صورت مشاهده خون در مدفوع باید به پزشک مراجعه کرد.

دکتر مریم مسعودی فر، رئیس اداره بیماری های آب و غذای وزارت بهداشت در گفت وگو با ایسنا، نسبت به افزایش اسهال های ویروسی هشدار داد.

وی با تاکید بر انتقال ویروس از انسان به انسان و مصرف آب و غذای آلوده، گفت: رعایت بهداشت، شستن دست‌ها به مدت 20 ثانیه، شستشوی صحیح میوه‌ها و سبزی‌ها و جلوگیری از کم‌آبی، پرهیز از تماس با بیماران به‌ویژه اقشار آسیب‌پذیر. گروه هایی مانند کودکان، افراد مسن و افراد با سیستم ایمنی ضعیف ضروری هستند.

مسعودی فر یادآور شد: پس از محدودیت های تاج، ارتباط افراد با یکدیگر بیشتر شده و با شروع فصل تابستان باید مراقبت بیشتری صورت گیرد. وی در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه اسهال ویروسی نیاز به آنتی بیوتیک ندارد، از مردم خواست از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک خودداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید