کلاهبرداری ساندویچی ترفند جدید شارلاتانی / کلاهبرداری 30 میلیونی با تحریک احساسات مردم

کلاهبرداری ساندویچی ترفند جدید شارلاتانی / کلاهبرداری 30 میلیونی با تحریک احساسات مردم

روز جدید : از روش های جدید استفاده می کنند و نمی توانی با ساندویچ ماهی 30 میلیون تومان تقلب کنی!

کلاهبرداری دیگر نیازی به مرد خوش تیپ و پرحرف ندارد. هر روز روش های جدیدی برای تقلب وجود دارد که شخص انگشت خود را در دهان نگه می دارد. در گذشته کلاهبرداری در حوزه خودرو، مسکن، ارز، طلا و سایر معاملات رواج داشت، اما امروزه کلاهبرداران به روش های مختلف و جدید دست به کلاهبرداری می زنند، کلاهبرداری که به دلیل کم ارزش بودن کلاهبرداری، به دنبال قضاوت در آن نیست.
چه زمانی روش کلاهبرداری تغییر کرد؟

به گزارش جمعیت 24، سال 1391 بود که پلیس متوجه تماس های داخل زندان و کلاهبرداری کاسبان و شهروندان شد. در این روش کلاهبرداران از داخل زندان تماس می گیرند و خود را خریدار کالا معرفی می کنند، از تاجر و عمده فروش کالا مطالبه می کنند، سپس به جای واریز پول، از حساب فرد سرقت می کنند و پول را با کارت های اجاره به چندین حساب برمی گردانند، بنابراین ردیابی می شود. از آن را پیدا نکنید.

همچنین این افراد در تماس با مردم به بهانه برنده شدن در مسابقات رادیویی یا اپراتورهای خوش شانس تلفن همراه، فرد را به بهانه دریافت جایزه نقدی به دستگاه خودپرداز می کشانند و به جای واریز، با ساختن انگلیسی روی دستگاه، کل حساب شخص را خالی می کنند. . .

کلاهبرداران داخل زندان برای اینکه ردی از خود برجای نگذارند به معتادان متجاهر و کارتن خواب ها پول می دادند و کارت بانکی آنها را می گرفتند و از کارت آنها برای انتقال پول استفاده می کردند. در آن سالها اولین تصمیمی که به مسئولان رسید این بود که صدای ضبط شده را در سخنان زندانیان قرار دهند تا اعلام کنند “این یک تماس از زندان است” اما این تصمیم کوتاه مدت بود، زیرا برای بخش کوچکی از زندانیان تلفن همراه دوم با ده ها سیم کارت رسید، زندانیان دستگیر شدند و کلاهبرداران با خطوط اعتباری کلاهبرداری را ادامه دادند.

این کلاهبرداری در حالی ادامه یافت که پلیس با هشدارهای متعدد و ده ها مستند سعی در اطلاع رسانی به مردم داشت، اما همچنان بسیاری در دام کلاهبرداری تلفنی گرفتار شدند.

کلاهبرداران همیشه یک قدم جلوتر از پلیس هستند و برای رسیدن به اهداف خود از روش های جدید و عجیب استفاده می کنند. تا زمانی که پلیس به روش آنها پی می برد، بدون نگرانی وقت می کند تا دست به جنایت بزند و سپس با کشف روش آنها، به روش های جدیدتر روی آورده و از آنها برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کند.

در جدیدترین روش کلاهبرداری که در نقاط مختلف تهران رخ می دهد و برای اولین بار در معروف ترین ساندویچ میدان پالیزی تهران صورت گرفت، کلاهبرداران یک خانم را استخدام می کنند و احساسات افرادی را که برای صرف غذا آمده اند برمی انگیزند. به این ترتیب زن جوان به مردان نزدیک می شود و از آنها می خواهد که به دلیل گرسنگی برای او ساندویچ بخرند. مردها هم از روی ترحم یا صدقه این کار را می کنند و پول ساندویچ می دهند اما ساندویچ کار نمی کند و شب ها بخشی از پول را به زن می دهند و بخشی دیگر را صاحب مغازه می گیرد.

فرد کلاهبردار گاهی با ساندویچ توسط برخی از مشتریان مشاهده می شود و برای نشان دادن نیازش به ساندویچ های اطراف می رود و در آنجا ساندویچ واقعی می گیرد تا شک مردم را برطرف کند. در عین حال تحقیقات خبرنگار جامعه 24 نشان می دهد که کلاهبرداران در یک فروشگاه معروف با این روش روزانه تنها یک میلیون تن تقلب می کنند و ماهانه حداقل 30 میلیون تن فریب احساسات مردم را می خورند.

با 110 تماس بگیرید

با پیگیری های خبرنگار جامعه تهران از سوی پلیس تهران به این نتیجه رسیدند که برای برخورد با این گونه موارد افراد به محض مشاهده کلاهبرداران و روش های آنها با پلیس 110 تماس بگیرند تا کلاهبرداران در محل دستگیر شوند. تحقیقات اولیه

به گزارش جامعه 24، به نظر می رسد بهترین راه پلیس برای تعقیب و برخورد با این کلاهبرداران این است که مردم مراقب این نوع کلاهبرداری باشند و پس از پرداخت، باید ساندویچ را تحویل دهند و سپس از خوردن آن مطمئن شوند. ساندویچ در غیر این صورت این فرم را از صاحب فروشگاه پس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید