تلاش جریان رسانه ای دشمن برای تحریک احساسات نسل جوان


ساعت: 16:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۷
کد خبر: 1904463

این فعال سیاسی گچسارانی گفت: امروز دشمن روزانه با آتش دروغ و بمباران شایعه جوانان را مورد هجوم قرار می دهد تا آنها را تحریک و به خیابان ها بیاورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید جواد فدایی فعال سیاسی گچسارانی در گفتگو با صبح زاگرس ; دشمن در خصوص ابعاد فتنه جدید گفت: ببینید فتنه ها در همه دوران ها و مناطق مختلف جهان یک سری ویژگی های مشترک دارند، ویژگی های مشترکی که باید از آن به عنوان مولفه های این فتنه نام برد عناصری مانند هدف گذاری، برنامه ریزی، نقطه شروع و نتیجه گیری؛ اما هدف از ناآرامی در نظام های سیاسی می تواند براندازی باشد که در صورت موفقیت، به عنوان یکی از راه های تغییر و تحول در حاکمیت شناخته می شود.

وی افزود: البته یکی دیگر از اهداف اغتشاشات، برهم زدن عملکرد نظام سیاسی بعد یا قبل از ایجاد موفقیت های بزرگ است که یا مانع از آن موفقیت می شود یا آن موفقیت را پشت غبار آشوب ها پنهان می کند و مانع دیده شدن آن موفقیت می شود. . من جلوگیری می کنم. اما هدف دیگر قیام ایجاد انحراف در افکار عمومی برای دستیابی به خرابکاری یا رویداد بزرگ دیگر است تا بتوانند به کار اصلی خود ادامه دهند و در عین حال ذهن خود را به مسائل فرعی مشغول کنند.

فدایی ادامه داد: بنابراین پس از هدف، یکی دیگر از ویژگی های قیام در نظام های سیاسی، برنامه ریزی طغیان است. در قیام چه افراد و نهادها و طبقات باید انجام شود و وظیفه هر یک از اعضا قبل و حین و در پایان قیام چیست. پس نقطه شروع یکی دیگر از عصیان است که اغلب به عنوان بهانه یا جرقه ای برای ایجاد اضطراب و سردرگمی استفاده می شود و این نقطه شروع تبدیل به رمز عبور و کلمه کلیدی می شود.

فعال سیاسی گچساران تصریح کرد: بنابراین با توجه به مشکلات ذکر شده، این امر در همان بخش هدف گذاری پنهان است، اما در صورت تحقق نیافتن هر یک از اهداف مورد نظر، طراحان این شورش آن را به عنوان آتشی زیر خاکستر نگه می دارند. اما تا به حال قسمت مربوط به اغتشاشگر گفته شد، اما هر آشوبی به دلیل مشکلات اجتماعی اتفاق می افتد که موضوع بسیار مهمی است.

وی در ادامه گفت: زمانی که جامعه ای مانند یک فرد مبتلا به بیماری پنهان باشد، ممکن است به دلیل ویروس ها و علل مختلف گیر کند و دست به طغیان بزند. هر چه مشکلات اجتماعی و به ویژه اقتصادی در یک نظام سیاسی بیشتر باشد، آسیب ناآرامی بیشتر خواهد بود و برای رهایی از آن تلاش بیشتری لازم است.

فدایی افزود: با این وجود طغیان های بزرگی در نظام اسلامی ایران در دهه های مختلف شکل گرفته است، اما در هر قیام با توجه به میزان مشکلات اجتماعی آسیب ها کم یا زیاد شده است. اولین قیام های انقلاب، علیرغم اینکه انقلاب در مراحل ابتدایی خود قرار دارد، اما جنگ و ترور رهبران انقلاب به عنوان مؤلفه های مؤثر و اساسی، هرگز به سرنگونی و سقوط منجر نشد، زیرا اختلاف طبقاتی، بی عدالتی تبعیض و رانت چندان به چشم نمی آید .

این فعال سیاسی گچسارانی گفت: اما حتی در فتنه 1357 همچنان که اعتقادات و اعتقادات مردم نسبت به انقلاب و اسلام قوی بود و نظام آسیب چندانی ندید. اما فتنه یا به عبارتی کودتای مخملی 88 نیز به نتیجه نرسید زیرا دست بیگانه در کار بود و در میان یاغیان و معترضان این اطمینان وجود داشت که امکان تقلب در انتخابات وجود ندارد. (ناباوری از بهانه های خود سازندگان، دیدن دست بیگانگان از جامعه).

وی افزود: اما دو اغتشاش سال 96 و 98 که عملا برخاسته از بی تدبیری دولت مستقر و فشارها و تبعیض های فراوان بود و طبقات مستضعف را به خیابان ها کشاند، نه تنها تلفات بیشتری نسبت به قبل به دنبال داشت، بلکه همچنین باعث ایجاد شکاف، مشکلات اجتماعی و همچنین امیدواری دشمن به عملی شدن فشار و تشدید تحریم ها شد.

فدایی همچنین گفت: اما اغتشاشات اخیر که از جنبه های مختلف ضعیف تر از اغتشاشات قبلی است اما تاثیر تبلیغاتی و رسانه ای بیشتری دارد که هدف طراحان نیز همین است که طبق معمول علاوه بر ایجاد اخلال نیز به نظام و قرار گرفتن در کانون توجه موفقیت‌های اخیر ایران بین‌المللی در مجامع بین‌المللی و عضو سازمان شانگهای است، اما دارای شاخه جدیدی است که شرع و احکام اسلامی را بی‌اعتبار می‌کند تا مشکلات اقتصادی و شرایط سخت ناشی از تحریم‌های خارجی را ایجاد کند. گاهی اوقات بی احتیاطی درونی

فعال سیاسی گچساران ادامه داد: بنابراین در میان پیاده نظام فتنه دشمن نیز عده ای از زنان و جوانان هستند، دو گروهی که نظام باید با بیشترین حساسیت و دقت برخورد کند، حتی اگر جمعیت خیابانی کم باشد. گروه مردم. همانطور که در هر فتنه ای از آغاز بشریت تا کنون در اقصی نقاط جهان مشاهده می شود، عنصر تبلیغات و رسانه مهمترین شاهراه فتنه گران است و در قیام جمهوری اسلامی، دشمنان از تمامی گزینه های تبلیغاتی استفاده می کنند. ، از ماهواره و فضای مجازی تا سلبریتی های کوچک سواد و تحلیل به میدان آمد.

وی افزود: البته دشمن در قیام اخیر نیز برنامه هایی دارد که موج هیجانی ایجاد می کند به ویژه در مورد قرار اجباری و محدودیت برای دختران که سیگنال های عاطفی و عاطفی مردم را تحت تاثیر قرار می دهد و مردم را بدون تحلیل و با پیشینه اقتصادی به خیابان می آورد. مشکلات، آنها را می کشاند و خونشان را می جوشاند تا بمیرند، سپس آنها را در خیابان تنها می گذارد و پشت پرده می رود.

فدایی تصریح کرد: امروز دشمن هر روز جوانان را با آتش دروغ و بمباران شایعه، ابهام و سوال هدف قرار می دهد تا احساسات آنان را برانگیخته و به خیابان ها بیاورد. بنابراین ماهیت شورش ها این گونه است اگر چشمی دور از چشم باشد، عادی نباشید اسیر فضای غبارآلود شورش خواهید شد و فرقی نمی کند در این کشور چه موقعیت و مسئولیتی دارید.

سرانجام گفت: اما سؤال این است که پس از شورش چه می ماند؟ جوانان فریب خورده با پرونده ها، خسارات جانی و مالی بی شمار، دوقطبی های فراوان در جامعه و در نهایت دشمنی نویدبخش با توطئه های بیشتر که هوشیاری مردم را برای جلوگیری از این گونه آسیب ها می طلبد، هر چند نباید از جهاد تبیین غافل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید