بهره برداری دشمن از هیجانات و احساسات نسل جوان/جوانان باید مواظب خلاقیت های دشمن باشد.


ساعت: 13:12
تاریخ انتشار: 08/08/1401
کد خبر: 1907040

حجت الاسلام محمدجواد روشن بین گفت: نوجوانان و جوانان قطعا آغازگر حوادث اخیر در کشور نبودند اما سوء استفاده دشمن از احساسات آنها در فضای مجازی آنها را قربانی این توطئه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محمدجواد روشن بین کارشناس خانواده و روانشناس در گفتگو با خبرنگار مرات با اشاره به حوادث اخیر کشور و حمله دشمن به جوانان گفت: این چند جوان که متاسفانه به جمع معاندین پیوسته اند قطعاً هستند. آغازگر حوادث اخیر.» آنها در کشور نبودند، اما متأسفانه تحریک احساسات آنها توسط دشمن، آنها را قربانی این حوادث کرد.

این روانکاو در ادامه علت نفوذ دشمن بر این گروه را در دو عامل داخلی و خارجی خلاصه کرد و افزود: در دو سال اخیر با شیوع ویروس کرونا در کشور، نوجوانان به سمت فضای لجام گسیخته مجازی جذب شده اند. هیچ ساختاری برای محافظت از آنها وجود ندارد و همین عامل باعث شده است که عملیات روانی گسترده ای در ذهن آنها ایجاد شود.

روشن بین همچنین خاطرنشان کرد: از سوی دیگر موسسات آموزشی در آن سال ها دچار کمبود بودند و فضای آموزشی مناسب و تفریح ​​سالم برای نسل های جدید فراهم نمی کردند و باعث انباشت مطالبات تا امروز هستیم. با فاجعه مواجه خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: امروز نیازمند انقلاب جمعی در همه ابعاد هستیم، هرچند دولت سیزدهم در حال آواربرداری از مشکلات انباشته شده در کشور است، اما باید این گام ها سریعتر برداشته شود تا رضایت همه را شاهد باشیم.

این کارشناس خانواده راه حل برای برقراری آرامش و کاهش خشم این قشر از جامعه را گفت و گوی بین نسل ها و رفع این شکاف می داند و گفت: این گفت و گو باید بین مسئولان و کارگزاران و نوجوانان برقرار شود تا شبهات و سوالات آنها در باید به عرصه های مختلف پاسخ داده شود تا دشمن نتواند از این شکاف به نفع خود استفاده کند.

روشن بین ابراز کرد: نوجوانان امروزی قطعا بی تابی برای جلسات خطبه و سخنرانی یک طرفه هستند و باید بسترهای مربوطه را متناسب با نیازشان طراحی و در اختیار آنها قرار داد تا بتوانند در دنیای اطراف سالم از امکانات دنیای مجازی بهره مند شوند.

وی در خصوص میزان مطالبات نوجوانان در روزهای اخیر گفت: متأسفانه بررسی مطالبات آنان نشان می دهد که کاملا از فضای رسانه ای دشمن گرفته شده و در راستای خواسته های آنان است و خود نوجوانان نیز این توانایی را دارند. به دلیل شیفتگی به دنیای مجازی، منطقی فکر کند. این الزامات را رعایت نمی کند و باید اصلاحات مناسبی در جلسات بررسی صورت گیرد تا متوجه اشتباهات خود شود.

این روانکاو با فرض مثالی توضیح داد: به عنوان مثال خودمراقبتی مشترک، آرزوی هدفمند و عجیبی نیست، بلکه پشت آن برنامه ریزی و توطئه دشمن برای حذف و تحقیر قدم به قدم آرمان های نظام اسلامی نهفته است. ذهن جوانان

به گفته روشن بین، عقب نشینی در برابر این مطالبات قطعا کمکی به حل بحران نمی کند و تنها صدای اعتراض را برای چند روز خاموش می کند، اما دوباره مطالبات جدیدی مطرح می شود، دیگر شاهد تکرار چنین حوادثی نباشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید