معاون رئیس جمهور: سیاستمداران و چهره های مشهوری که آزادانه احساسات جوانان را تحریک می کنند، نباید مرز امنی برای خود متصور شوند.

معاون رئیس جمهور: سیاستمداران و چهره های مشهوری که آزادانه احساسات جوانان را تحریک می کنند، نباید مرز امنی برای خود متصور شوند.

سید محمد حسینی در همایش هیئات مذهبی استان، دوران دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: دفاع مقدس دوران جهاد، ایثار، ایثار و گذشت است و ملت ایران در این امر سربلند و سرافراز به نظر می رسید. محاکمه بزرگ و توطئه صدام، ارتجاع عربی و قدرت های شرق و غرب شکست خورد

وی با یادآوری سالگرد عملیات سامان الائمه و شکست حصر آبادان در پنجم مهر 60 گفت: در سال اول جنگ بنی صدر که فرمانده کل قوا بود. به جای ایجاد وحدت بین نیروها و پیشروی در امور جنگ، سعی در ایجاد اختلاف در تهران و ایجاد شورش هایی مانند 23 اسفند 1359 و با برکناری وی و نزدیک شدن و اتحاد مسئولان و فعال شدن سپاه و سپاه داشت. بسیج در کنار ارتش، عملیات موفق ثامن الائمه (ع) انجام شد که سرآغاز پیروزی های بعدی مانند بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر بود و روحیه امید را در دل مردان و رزمندگان تقویت کرد.
حسینی خاطرنشان کرد: همانطور که توانستیم با همدلی، ایثار، گذشت و تعالی در ایثار در جنگ پیروز شویم، اعمال همین روحیه نیز می تواند در اداره کشور موثر باشد و امروز نیز دولت مردمی با چنین کاری روحیه برای خدمت به مردم و حل مشکلات در راه است مشکلات در حال حرکت است.
معاون رئیس جمهور گفت: دشمن با رعایت وحدت و همدلی بین مردم، قوای سه گانه و نهادهای انقلابی تلاش می کند با شیوه های شیطنت آمیز این مسیر را متوقف و کند کند و توجه افکار عمومی را از موفقیت دولت مردمی منحرف کند. در عرصه‌های مختلف به‌ویژه سیاسی، خارجی‌ها مانند عضویت دائم در سازمان شانگهای، حضور مقتدرانه در مجمع عمومی سازمان ملل و حماسه بی‌نظیر پیاده‌روی باشکوه اربعین حسینی، اما مردم ایران بدون توجه به این حاشیه‌سازی‌ها راه خود را از هم جدا کرده‌اند. آشوب طلبان و به دنبال رفاه هستند و افتخار کشور هستند و بدون شک ضد انقلابیون و بدخواهان ملت ایران راه به جایی نخواهند برد زیرا اکثریت مردم از انقلاب و نظام اسلامی حمایت می کنند.
معاون رئیس جمهور گفت: امروز دولت انقلابی با همان روحیه دوران دفاع مقدس، خستگی ناپذیر و بی وقفه برای بهبود وضعیت اقتصادی و کاهش مشکلات تلاش می کند و این جدیت و تلاش نتایج خوبی به همراه داشته است.
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: علاوه بر انسجام داخلی، انسجام جبهه مقاومت نیز افزایش یافته و دشمن را مضطرب کرده است، از این رو دستگاه های تبلیغاتی و رسانه ای نظام استبدادی و وابستگان آن دست به دست هم داده اند تا مطالب مخدوش و جعلی را منتشر کنند. اخبار برای تأثیرگذاری بر اذهان مردم و نسل جوان، از این رو لازم است اساتید، معلمان، روحانیون و همه اصحاب فرهنگ و رسانه ارتباط خود را با نسل جوان هر چه بیشتر تقویت کرده و با تبیین دستاوردها و اقدامات ارزشمند در حوزه های مختلف، ارتباط خود را با نسل جوان تقویت کنند. مناطق، نقشه ها دشمنان را نابود کنید.
معاون رئیس جمهور گفت: امروز موضع گیری و روحیه انقلابی مردم ایران نه تنها مسلمانان، بلکه آزادیخواهان جهان را در حیاط خلوت آمریکا یعنی آمریکای لاتین نیز تحت تأثیر خود قرار داده است، به گونه ای که یکی پس از دیگری آنها را تحت تأثیر قرار داده است. به جبهه علیه آمریکا می پیوندند.

حسینی خاطرنشان کرد: متأسفانه در طول هشت سال گذشته دولت، نابسامانی، رکود و افول بر کشور حاکم شد و بسیاری از پروژه های عمرانی متوقف شد، اما امروز دولت تحول آفرین پروژه های نیمه تمام و اولویت دار را با جدیت در دستور کار قرار داده است. و ارتقای سطح روابط، تعاملات کشور را در عرصه سیاسی و بین المللی رصد می کند و در نتیجه گشایش هایی ایجاد می شود که خشم دشمنان ملت ایران را برانگیخته است.
وی خاطرنشان کرد: امروز گروهک های جنایتکار کومله، دمکرات و منافقین که دستشان به خون هزاران مظلوم ایران آغشته است و جوانان این مملکت را وحشیانه شکنجه کردند، از انسانیت و آزادی حرف می زنند و به دنبال فریب مردم هستند. ملت ایران هستند اما مردم ایران بارها نشان داده اند که محکم و استوار بر پای انقلاب و منافع ملی ایستاده اند و در روز حادثه دشمن را شکست خواهند داد.
حسینی با بیان اینکه دولت برای حل مشکلات مردم تلاش می کند، تصریح کرد: در توافق هسته ای به تعهدات خود عمل کردیم و طرف های مقابل به تعهدات خود عمل نکردند، بنابراین در روند مذاکرات بر خود لازم می دانیم که تضمین های لازم را به دست آوریم. به یک توافق پایدار برسند.

وی گفت: امروز غربی ها به دلیل جنگ در اوکراین با مشکلات اقتصادی زیادی از جمله تامین انرژی مواجه هستند و در موقعیتی نیستند که شرایط یکجانبه خود را به ما تحمیل کنند.
معاون رئیس جمهور ادامه داد: ایران به دنبال روابط متوازن با کشورهای جهان و اولویت دادن به همسایگان و منطقه است و در یک سال گذشته دیپلماسی همسایگی جواب داده است و حجم صادرات و سطح روابط کشورمان با کشورهای منطقه و کشورهای همسایه با درایت و بدون شک افزایش چشمگیری داشته اند و با حرکت ایجاد شده شرایط روز به روز بهتر از گذشته و به نفع ملت ایران خواهد بود. قدرت مردم با مردم و مردم با تمام قدرت است، مثلاً در حوادث غیر مترقبه مانند سیل، رئیس جمهور و اعضای دولت بلافاصله نسبت به پیگیری مشکلات پیش آمده اقدام جدی می کنند و در یک مرگ ناگوار یک بانوی جوان، رئیس جمهور، علیرغم اینکه در سفر سمرقند دستور تحقیق صادر کرد، اما برخی از سیاستمداران و چهره های شناخته شده از همان ابتدا عمدا شروع به تهمت زدن به نظام کردند که البته این مسائل باید مطرح شود. باید پاسخگو باشد و نباید به عنوان تهمت آزادانه و تحریک احساسات تلقی شود، جوانان باید آزادی مطمئنی را برای خود تصور کنند.
حسینی تصریح کرد: حساب کسانی که عمدا و آگاهانه مصالح نظام و مصالح مردم را نادیده گرفته و احساسات جوانان را تحریک کردند با کسانی که از روی هیجان در تظاهرات شرکت کردند متفاوت است و خواسته عمومی این است که کسانی که شعله ور دعوا شده اند باید مجازات شوند بله مسئول عواقب و پیامدهای منفی اعمال خود و جبران خسارتی که به بار آورده اند.
وی تاکید کرد: ملت انقلابی ایران که داعش را با حمایت نیروهای عراق و سوریه شکست داد، بدون شک عناصر ضد انقلاب مانند منافقین، کومله و سلطنت طلب را به جای خود خواهد نشاند.

دیدگاهتان را بنویسید