با ترفند پیام های جعلی کلاهبرداری های اینترنتی را افزایش دهید

با ترفند پیام های جعلی کلاهبرداری های اینترنتی را افزایش دهید

روز جدید رئیس پلیس تولید و تبادل اطلاعات اصفهان گفت: کلاهبرداری اینترنتی با ترفند ارسال پیام های جعلی و لینک های آلوده در این استان افزایش یافته است.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی افزود: سود با ارسال پیامک با لینک های آلوده و بدافزار به تلفن همراه افراد به اطلاعات شخصی دسترسی پیدا می کند و با نصب این نرم افزار جعلی هدایت می شود.

وی گفت: اینگونه تلفن های همراه هک شده و افراد به دلیل دسترسی به اطلاعات شخصی، حساب های بانکی خود را خالی کرده اند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان معتقد است با هک پیامک های تلفن همراه، رمز پویا حساب های بانکی در اختیار مجرمان قرار می گیرد و حساب خالی می شود و در نتیجه کارکرد رمز داینامیک کاهش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: پرونده های زیادی در این زمینه در پلیس فتا ثبت شده و روزانه بیش از صد گزارش از این نوع کلاهبرداری در سامانه پلیس اصفهان ثبت می شود.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه ارسال لینک پرونده در سامانه قضایی ثنا یکی از رایج ترین انواع پیام های اخیر است، گفت: گیرندگان این پیام ها با بازکردن پیامک و معرفی بدافزار، اطلاعات آنها هک و آسیب دیده است. .

وی نسبت به ارسال این گونه پیامک ها هشدار داد و تائید کرد: برای دسترسی به سامانه های خرید و فروش یا خدمات دولتی و اداری همواره به سایت معتبر آنها مراجعه کنید، آدرس درگاه اینترنتی ارائه خدمات آنلاین همواره با عنوان سازمانی و بدون شماره می باشد.

کلاهبرداران با جعل آدرس اینترنتی سامانه ثنا (سامانه ثبت الکترونیکی دادگاه) با عنوان اطلاعیه، طرح شکایت در سامانه و موارد مشابه با لینک جعلی و با استفاده از بی اطلاعی و کلاهبرداری خود، لینک های جعلی را برای کاربران ارسال می کنند.

کاربران در صورت مواجهه با صفحات جعلی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.Cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن 096380 مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا اطلاع دهند.

دیدگاهتان را بنویسید