روش جدید کلاهبرداری اینترنتی در کهگیلویه و بویراحمد با ترفند وام میلیونی + عکس


ساعت: 10:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۸
کد خبر: 1876699

کلاهبرداران و مجرمان سایبری با سوء استفاده از ناآگاهی شهروندان اقدام به سرقت اطلاعات بانکی و سپس واریز آن در یاسوج کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ؛ گسترش استفاده از فضای مجازی در کنار تمامی مزیت های آن منجر به ایجاد برج جنایتکارانه ای از جمله کلاهبرداری اینترنتی شده است که سودجویان از آن استفاده می کنند. ترفندهای مختلف افرادی که دانش کافی ندارند در این دام می افتند.

کلاهبرداران و مجرمان سایبری با سوء استفاده از ناآگاهی شهروندان، اطلاعات بانکی و سپس سپرده های آنها را به سرقت می برند که باید در این زمینه اقدام شود.

شب گذشته یکی از شهروندان در تماس با این پایگاه خبری از خالی بودن حساب های بانکی تعدادی از شهروندانی که اطلاعات حساب خود را به کلاهبرداران داده بودند، با وعده دریافت 10 میلیون ریال وام اعلام کرد.


48c2ae76 668c 4ab7 9b79 0672bfc86c17 خبر خاکستری

روش کار کلاهبرداران این است که با ارسال یک اپلیکیشن اندرویدی به نام یارانه به همراه منوی تبلیغاتی برای گروه های مختلف، به شهروندان قول دریافت یارانه با ثبت نام در این نرم افزار را می دهند.

شهروندان باید پس از ورود به نرم افزار ثبت نام کنند و برای این کار مبلغ 2 هزار تن را واریز کنند. درخواست ودیعه از این مبلغ ناچیز شهروندان را وادار به پرداخت آن می کند به این امید که بدون هیچ مشکلی بتوانند وام مورد نظر خود را دریافت کنند، اما بدون اینکه بدانند این تله ای است که سودجویان برای آنها راه انداخته اند.

پس از واریز این مبلغ ناچیز، تمام اطلاعات مربوط به حساب را دریافت می کنند، یعنی. شماره کارت، رمز دوم، تاریخ انقضا و CVV2 و سپس تخلیه حساب ها را ادامه دهید.


0e05b201 597c 4c70 a860 18fb552043ee خبر خاکستری

جالب اینجاست که کلاهبرداران پول دزدیده شده را مستقیماً به حساب خود واریز نمی کنند. از آنجایی که اطلاعات حساب های بسیاری از مشتریان را از این طریق دریافت می کنند، پول برداشت شده از حساب شخص اول را به حساب قربانی دیگر و به همین ترتیب چندین بار واریز می کنند تا شناسایی خود را برای آنها مشکل سازند. خیس باش

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، این برنامه از شما می خواهد که به آن اجازه مشاهده پیامک را بدهید. این به نرم افزار اجازه می دهد تا به پیام های متنی شما از جمله رمز عبور پویا دسترسی داشته باشد.

این نرم افزار همچنین از شما می خواهد که به مخاطبان خود دسترسی داشته باشید تا بتوانند برای آنها پیام های تبلیغاتی ارسال کنند و قربانیان جدید را پیدا کنند.

نکته مهم این است که تا زمانی که این دو لایسنس را صادر نکنید، نرم افزار کار نمی کند و به صورت خودکار از سیستم خارج می شوید و از آنجایی که برای وام یک میلیونی متقاعد شدید، مجبور به ثبت نام می شوید. این مجوزها را صادر کنید.

ec4560c6 f01c 4674 8acd 0bec83ab4992 خبر خاکستری

پس از ورود به نرم افزار باید کد ملی سرپرست خانوار، شماره کارت یارانه، سال تولد و کد شش رقمی را وارد کنید، سپس وارد صفحه پرداخت می شوید که در آن اطلاعات حساب خود را باید وارد کنید. و وارد کردن اطلاعات حساب معادل سرقت اطلاعات بانکی و تخلیه حساب است.

4af78fb9 509f 4bda 952d f0a9d561b0c5 خبر خاکستری

گفتنی است شهروندان می توانند به پلیس فتا شکایت کنند اما کسب اطلاعات لازم از این پیام های تبلیغاتی برای گرفتار نشدن در دام سودجویان و کلاهبرداران مهمتر از اقدام قضایی است.

در پایان شایان ذکر است که کلاهبرداران با استفاده از ترفندهای دیگری مانند استخدام تایپیست، گوینده و مدیر و همچنین نرم افزارهای صیغه ای، ماهواره های دستی، ارسال پیامک های جعلی و غیره نیز به همین ترتیب اقدام به کلاهبرداری می کنند. برخورد با آنها کاملاً هوشیارانه بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید