کلاهبرداری با ارسال پیامک “هشدار وقفه” به شهروندان / مراقب پیامک های جعلی باشید

ساعت: 11:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۲
کد خبر: 1802395

رئیس مرکز کشف و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا نسبت به احتمال کلاهبرداری و سوء استفاده از شهروندان در جلد پیامک های قطعی برق هشدار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرهنگ علی محمد رجبی با استناد به روش های کلاهبرداری سایبری در گفت و گو با ایسنا، گفت: اخیرا یکی از مواردی که کلاهبرداران اینترنتی از شهروندان سوء استفاده کرده اند کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک همراه با هشدار قطع برق بوده است.

وی ادامه داد: به این ترتیب مجرمان با ارسال پیامک جعلی هشدار قطعی برق به شهروندان و قرار دادن لینک جعلی در آنها. این افراد با استفاده از عباراتی به کاربران راهنمایی می‌کنند که از لینک استفاده کنند، مثلاً در صورت عدم پرداخت، برق به مدت ۷۲ ساعت قطع می‌شود یا حتی عباراتی مانند اینکه آیا از لینک زیر تخفیف یا پاداش خوبی دریافت می‌کنید. .

به گفته رجبی، این افراد با ورود به لینک مذکور وارد سایت جعلی و ثبت نام می‌شوند و سپس اپلیکیشن جعلی را دریافت می‌کنند یا حتی ممکن است هدف فیشینگ و صفحات دانلود غیرمجاز یا اطلاعات و محتوای تلفن همراه خود قرار گیرند. هک شده توسط بدافزار

وی در این خصوص به شهروندان هشدار داد: لازم است افراد در صورت دریافت چنین پیامکی عجولانه عمل نکنند و موضوع را از طریق سرویس برق پیگیری کنند و ثانیا در هنگام پرداخت به لزوم درج اطلاعات شخصی و هویت کاربری توجه کنند. برای جلوگیری از قطعی برق و البته باید از درگاه های رسمی برای پرداخت قبوض استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید