هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری با پیامک جعلی در دستگاه قضایی

هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری با پیامک جعلی در دستگاه قضایی

روز جدید : پلیس فتا صوفیه نسبت به ترفندی که کلاهبرداران فیشینگ برای خالی کردن حساب شهروندان از طریق ارسال پیامک حاوی لینک آلوده به نام Justice Shares System استفاده می کنند، هشدار داده است.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا استان تهران گفت: امروز به دلیل فعال شدن دومین رمز عبور پویا و محدودیت دسترسی مجرمان سایبری، مجرمان با استفاده از روش های جدید و مشکلات جعلی سعی در دسترسی به اطلاعات حساب بانکی مصرف کننده دارند. به سوء استفاده و فرصت طلبی برخی از این مجرمان با انتقال اقدامات رسمی بسیاری از سازمان ها و نهادهای دولتی از طریق فضای مجازی شهروندان.

وی گفت: در این روش کلاهبرداری، کلاهبردار با جعل آدرس اینترنتی سامانه سهام عدالت برای شهروندان پیامکی ارسال می کند که در نهایت منجر به لینک پرداخت آنلاین و به دلیل بی اطلاعی برخی از شهروندان از این سامانه ها و نحوه عملکرد آنها می شود. روی لینک کلیک کنید و فریب خواهند خورد.

رئیس پلیس فتا افزود: لینک ایجاد شده در این پیامک ها حاوی بدافزار است و مجرمان سایبری با استفاده از این ترفند مجرمانه اطلاعات بانکی محرمانه نامزدها را به سرقت می برند و از حساب بانکی آنها برداشت های غیرمجاز انجام می دهند.

سرهنگ گودرزی با اشاره به اینکه ارسال کنندگان لینک های جعلی هدفی جز سرقت اطلاعات بانکی شهروندان ندارند، گفت: اعتماد به این افراد و ارجاع آنها به لینک های ارسالی ممکن است زمینه ای برای سوء استفاده از اطلاعات کاربران باشد. به خاطر داشته باشید که لینک حاوی کلاهبرداری است و به هیچ وجه روی لینک مربوطه کلیک نکنید.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: به منظور جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز ضمن بالا بردن سطح اطلاعات و سواد رسانه‌های خود، گمراه نشوند و پیامک‌های دریافتی از منابع نامعتبر را گمراه نکنند و از باز کردن لینک‌هایی که افراد ناشناس از طریق پیامک یا پیامک و یا پیامک ارسال می‌کنند، خودداری کنند. شبکه های. خودداری اجتماعی و در صورت برخورد با این گونه موارد موضوع را از طریق سایت فتا به پلیس به نشانی www.Cyberpolice.ir اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید