پلیس فتا: شناسایی 385 سایت اینترنتی و دستگیری 54 نفر که اقدام به فروش سئوالات امتحانی جعلی و تجهیزات تقلب می کردند.

پلیس فتا: شناسایی 385 سایت اینترنتی و دستگیری 54 نفر که اقدام به فروش سئوالات امتحانی جعلی و تجهیزات تقلب می کردند.

عموم مردم می توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه از طریق شماره تلفن 096380 یا سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و مرکز فوریت های سایبری و فوریت های سایبری در قسمت گزارش های مردمی با پلیس تماس بگیرند. و با مجرمان برخورد کنید به آنها اطلاع دهید.

فرمانده انتظامی شهرستان فتای فراجا جزئیات اجرای طرح عملیاتی شناسایی و برخورد با آگهی دهندگان جعلی سوالات آزمون 1401 را تشریح کرد.

سردار وحید مجید در این خصوص گفت: بر اساس مشاهدات صورت گرفته در فضای مجازی و با توجه به تجربیات آزمون های گذشته انجام شده در کشور، مشخص می شود که تعدادی از مجرمان سایبری اقدام به تبلیغات کذب و متقلبانه عمدتاً در زمینه های اجتماعی می کنند. شبکه ها و سایر پیام رسان ها. بومی و استفاده از ترفندهای خاص مدعی دسترسی به سوالات کنکور و ارسال آن به داوطلبان قبل از آزمون هستند.

وی ادامه داد: بر این اساس اقدامات انجام شده همراه با تشکیل 80 تیم تخصصی، طرح نظارت و برخورد با سایت ها، فروش سوالات کنکور، تخلفات امتحانی و فروش تجهیزات تقلب در کشور در ماه های گذشته اجرایی شده است. که در آن بیش از 385 سایت مجرمانه شناسایی و 54 نفر از متهمان 116 صفحه و کانال شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی افزود: با بررسی پرونده های تشکیل شده علیه متهمان مشخص شد که بیش از 95 درصد آگهی های این حوزه کاملا کذب و با هدف گمراهی و فریب با انتقال نمونه سوالات کنکورهای گذشته است. به داوطلبان، اما فقط به تعداد، تعداد بسیار محدودی آگهی در خصوص انتقال دستگاه ها و تجهیزات هوشمند به منظور تقلب در آزمون، انجام اقدامات لازم در زمینه پیشگیری موقعیتی در زمان بررسی ورودی توسط مدیران و رعایت تمامی نکات امنیتی، استفاده از این دستگاه ها و تجهیزات غیرمجاز اجرا نخواهد شد.

رئیس پلیس سایبری کشور گفت: بر اساس یافته ها و رصد رویدادهای ایجاد شده در این حوزه، در سال های اخیر مشخص شد که تعدادی از داوطلبان توانسته اند در جلسه کنکور تجهیزات هوشمند را وارد حوزه امتحانی کرده و ارسال کنند. عکسی از سوالات آزمون داوطلبی پس از گذشت حدود دو ساعت در فضای مجازی و در آزمون پیش رو با برنامه ریزی ها و اقدامات انجام شده عملا امکان استفاده از ارسال اینگونه سوالات غیر ممکن خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار مجید ضمن تاکید بر اینکه بر اساس اقدامات انجام شده این جریان در زمان برگزاری کنکور در حوزه های امتحانی خنثی می شود، به داوطلبان کنکور توصیه کرد: گول نخورید. این تبلیغات جعلی مجرمان سایبری است. و از خانواده های آنها خواست تا در ایام امتحانات بر فعالیت های سایبری فرزندانشان نظارت بیشتری داشته باشند.

وی گفت: عموم مردم در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه می توانند موضوع را از طریق شماره تلفن 096380 یا سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و مرکز فوریت های سایبری و فوریت های پزشکی گزارشات اطلاع رسانی کنند. برای اقدامات بعدی مجرمان را به پلیس فتا معرفی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید