دستگیری 54 نفر از فروشندگان جعلی سوالات امتحانی و تجهیزات تقلب

ساعت: 13:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۷
کد خبر: 1923034

رئیس پلیس سایبری کشور از دستگیری 54 نفر و شناسایی بیش از 385 سایت مجرمانه که اقدام به فروش سوالات جعلی امتحانی و تجهیزات تقلب می کردند، خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار وحید مجید رئیس پلیس سایبری کشور گفت: بر اساس مشاهدات صورت گرفته در فضای مجازی و با توجه به تجربیات آزمون های گذشته انجام شده در کشور مشخص می شود تعدادی از مجرمان سایبری با استفاده از تبلیغات جعلی و متقلبانه عمدتاً در شبکه های اجتماعی و پیام رسان های خارجی و ترفندهای خاص ادعا می کنند که به سوالات کنکور دسترسی دارند و قبل از آزمون به داوطلبان می دهند.

وی ادامه داد: بر این اساس اقدامات انجام شده همراه با تشکیل 80 تیم تخصصی، طرح نظارت و برخورد با سایت ها، فروش سوالات کنکور، تخلفات امتحانی و فروش تجهیزات تقلب در کشور در ماه های گذشته اجرایی شده است. که در آن بیش از 385 سایت مجرمانه شناسایی و 54 نفر از متهمان 116 صفحه و کانال شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی افزود: بر اساس بررسی پرونده های مطرح شده علیه متهمان، مشخص شد که بیش از 95 درصد آگهی های این حوزه کاملاً کذب و با هدف گمراه کردن و فریب با انتقال نمونه سوالات از پیش. دوره های امتحانی داوطلبان که تنها تعداد محدودی از آگهی ها در خصوص انتقال ابزار و تجهیزات هوشمند به منظور تقلب در آزمون با انجام اقدامات لازم در زمینه پیشگیری موقعیتی در حین آزمون محقق شده است. بررسی توسط مدیران و رعایت کلیه نکات امنیتی با استفاده از این ابزار و تجهیزات غیرمجاز متوجه نخواهد شد.

رئیس پلیس سایبری کشور گفت: بر اساس یافته ها و رصد رویدادهای ایجاد شده در این حوزه، در سال های اخیر مشخص شد تعدادی از داوطلبان توانسته اند در جلسه کنکور تجهیزات هوشمند را وارد حوزه امتحانی کرده و ارسال کنند. عکسی از سوالات آزمون داوطلبی پس از حدود دو ساعت گذراندن در فضای مجازی و در آزمون پیش رو با برنامه ریزی ها و اقدامات انجام شده عملا امکان استفاده از انتشار اینگونه سوالات غیر ممکن خواهد بود.

سردار مجید با تاکید بر اینکه بر اساس اقدامات انجام شده این جریان با برگزاری کنکور در حوزه های امتحانی خنثی می شود، به داوطلبان کنکور توصیه کرد فریب این تبلیغات جعلی مجرمان فضای مجازی را نخورند و از خانواده های خود خواست. برای نظارت بر آنها در هنگام امتحانات بیشتر در ارائه سایبری فرزندان خود اعمال کنند.

وی گفت: مردم در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه می توانند موضوع را از طریق شماره تلفن 096380 یا سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و مرکز امداد و فوریت های سایبری گزارشات مردمی اطلاع دهند. برای ردیابی و برخورد با مجرمان. به پلیس فتا اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید