فروش سوالات امتحانی در پاکدشت/ ۴ نفر دستگیر شدند


ساعت: 10:07
تاریخ ارسال: 04/10/1401
کد خبر: 1879918

فرمانده انتظامی شرق استان تهران از دستگیری اعضای باند 4 نفره فروش سوالات کنکور و مدارک جعلی در شهرستان پاکدشت خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار کیومرت عزیزی فرمانده انتظامی شرق استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: در خصوص برگزاری کنکور سراسری سال 1401 و رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا استان و شهرستان پاکدشت فردی که اقدام به فروش سوالات کنکور سراسری با مدارک جعلی در شبکه های اجتماعی برقرار شد.

وی گفت: با بررسی های انجام شده توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که این فرد شماره کارت را برای فروش مسائل به خریداران ارائه می کرد که در بازجویی های به عمل آمده صاحب کارت شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران ادامه داد: با بررسی حساب متهم و تصاویر دوربین از معابر و اصناف که متهم برای پولشویی به آنجا مراجعه می کرد، همدست دیگر متهم و سرپرست تیم پولشویی کلاهبرداری که جوانی 17 ساله بود. جوانی شناسایی و در حالی که در یکی از آنها قصد فرار از پایانه های خروجی استان تهران را داشت دستگیر و سپس سرکرده و سایر اعضای باند که 3 نفر بودند شناسایی و دستگیر شدند.

سردار عزیزی تصریح کرد: اعضای این باند ابتدا با روش های کلاهبرداری اعتماد مالباختگان را جلب کرده و سپس از هر قربانی مبالغ هنگفتی در حدود چهارصد میلیون ریال دریافت می کردند و با روشی نوین پولشویی و محو آنها می کردند. آهنگ های.

وی افزود: متهم دستگیر شده با درج آگهی های شغلی و اعلام ایجاد حساب ارز دیجیتال برای کسب درآمد و کار اقدام به جذب افراد کم دانش در این زمینه کرده و با واریز مستقیم مبالغ از شهروندان کلاهبرداری کرده است. به آنها اطلاع داده شد که در ازای دریافت درصدی از ودیعه، ارزهای دیجیتال را خریداری و به کیف پول (کیف پول دیجیتال) متهم اصلی انتقال می دهند تا ردی از هویت باقی نماند.تاکنون 30 مظنون شناسایی شده و تلاش برای شناسایی سایر مظنونان ادامه دارد.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران خاطرنشان کرد: پلیس فتا شبانه روز آماده پاسخگویی به شهروندان است و کاربران می توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا ضمن استفاده از محتوای متنوع و آموزشی آن، هرگونه موارد مشکوک را به آدرس ایمیل اعلام کنند. www.Cyberpolice.ir بخش مرکز اورژانس سایبری، لینک ثبت گزارش های عمومی یا پلیس سایبریدر تمام شبکه های اجتماعی محلی با ما به اشتراک بگذارید.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید