فروش عجیب سوالات کنکور; سوالات آزمون معاملات ارز دیجیتال!

فروش عجیب سوالات کنکور;  سوالات آزمون معاملات ارز دیجیتال!

روزنامه دنیای اختاز به جایگاه تقلب و فروش سوالات کنکور پرداخته و عنوان می کند که سوالات کنکور از 40 تا 150 میلیون تومان با ارز دیجیتال به فروش می رسد.

دنیای اقتصاد نوشت: گزارش میدانی حکایت از این دارد که سوالات کنکور که در دو نوبت دی ماه امسال و تیرماه سال آینده برگزار می شود، از 40 تا 150 میلیون تومان معامله می شود. آن هم با ارز دیجیتال.

در گفت و گو با تعدادی از مدعیان فروش سوالات کنکور دی ماه 1402، سعی کردیم راه های افشای سوالات، قیمت ها، نحوه دریافت سوالات کنکور و تقلب را کشف کنیم. در هر کانال فروش تعدادی ویدیو از سال های گذشته و زمان کنکور برای اثبات صحت آنها منتشر شده است.

واقعاً دیگر هیچ چیز مثل قبل نیست. نه سواد مردم، نه مدرک تحصیلی آنها، نه حتی طعم و برکت نان. حتی سد کنکور دیگر آن سد مهیب و صعب العبور سابق نیست. پرده بکارتش سیراب شده و سد لتیان هم که کف کرده و سنگریزه های دیگرش قابل شمارش است.

درخت هارا روی سوالات کنکور افتاد!

امتحان بی اعتبار شده است زیرا چوب حراج شده و سوالات آن در بازار تغییر کرده است. اگرچه این یک چشم پوشی از این طرف است و سازمان سنجش هیچ خللی ندارد، اما عملکرد قبلی فروشندگان درخشان است و نشان می دهد که روزنه هایی وجود دارد که فروشندگان هر ساله برگ طلا دریافت کرده و رتبه های خوبی به مشتریان خود داده اند. البته هر سال بعد از هر امتحانی دستگاه های تقلب کشف می شود و برخی ممنوع می شوند، اما اگر بتوانیم برای سال آینده بهتر پیش بینی و برنامه ریزی کنیم چه؟

هم اکنون در آستانه آزمون داوطلبان آذرماه آخرین فرصت خرید سوالات پذیرش است. به همان اندازه فرصت برای انکار وجود دارد که سؤالات آشکار نشده وجود دارد. سوالات امتحانی که امسال در دو نوبت در دی و تیر برگزار می شود از 40 تا 150 میلیون تومان آن هم به ارز دیجیتال معامله می شود. سال ها پیش گفته می شد طراحان کنکور و سوالات نهایی تا زمان امتحان در قرنطینه بودند، سوالات مهر و موم شده بود و حتی نمی شد به افشای آنها فکر کرد. حالا جریان متفاوت است. نه تنها سوالات امتحان نهایی بلکه سوالات امتحانی نیز همزمان با شروع آزمون منتشر می شود.

فروشندگان برای اثبات صحت قول خود ابتدا سوالات امتحان نهایی را برای اثبات حرفه ای بودن خود پست می کنند و البته فروش سوالات امتحانی را نیز تبلیغ می کنند. در هر کانال فروش تعدادی ویدیو از سال های گذشته و زمان کنکور برای اثبات صحت آنها منتشر شده است. در گفتگو با تعدادی از مدعیان فروش سوالات کنکور از دی ماه 1402 سعی کردیم راه های لو رفتن سوالات، قیمت ها و راه های دریافت سوالات کنکور و تقلب را توضیح دهیم.

در این گزارش اسامی افرادی با نام مستعار و لاتین سیگما، دایگاما و کاپا را می خوانیم که همگی در ریاضیات و معادلات آن کاربرد دارند. سوالات به دو صورت و با دو قیمت به فروش می رسد. روش اول ارسال سوالات و پاسخنامه ها همزمان با شروع آزمون است که ارزانتر اما بسیار متداول است و روش دوم ارسال سوالات قبل از امتحان است که هزینه بیشتری دارد.

در هر دو صورت تعداد فروش کم است و باید از قبل رزرو کنید. البته در همه موارد هزینه آزمون عملی بیشتر از ریاضی و علوم انسانی است. شاید یکی از دلایل آن استقبال بالای رشته تجربی در سال های اخیر نسبت به رشته های دیگر باشد. وجه مشترک همه این گروه ها دیکته ضعیف آنهاست. تبلیغاتی که دیکته و نوشتار اشتباهی دارند و البته خوشحالی چندانی را نشان نمی دهند. طبیعی است که آنها بی اعتماد شوند و راه را برای انتقال اطلاعات مسدود کنند. با این حال، آنها در شرایط سختی قرار دارند و باید از تجارت خود محافظت کنند.

یک واحد تجاری سیگما

سیگما با اکراه موافقت می کند که صحبت کند. در واقع ترجیح می دهد صحبت نکند و اطلاعاتی دریافت کند، به کانال تلگرام مراجعه می کند. او حتی به پرسش و پاسخ هایی که گفته می شود پاسخ نمی دهد و درخواستش چت کتبی است. لیست قیمت کلید سوالات کنکور 40 میلیون تومان و ریاضی و علوم انسانی 30 میلیون تومان است که نیمی از آن پیش پرداخت می شود.

رتبه ای که سیگما تضمین می کند زیر هزار است. پیش ثبت نام نیاز به احراز هویت دارد که شامل ارسال عکس فرم ثبت نام کنکور، شناسنامه، برگه متن “برای سیگما برای کلید کنکور 1402” و یک فیلم سلفی برای داوطلب است که باید اعلام کند این فیلم برای سیگما است و برای احراز هویت. کلید کنکور من 1402 را ثبت می کنم.

این احراز هویت برای همه فروشندگان وجود دارد و فقط نام آنها متفاوت است. با این احراز هویت باید مدارکی از شما برای تضمین قسط دوم داشته باشند. اما راه ساده تر این است که از احراز هویت استفاده نکنید. در این شرایط باید قبل از امتحان و با ارز دیجیتال کل مبلغ را پرداخت کنید. امسال، سیگما تعداد کمی را برای محافظت از مسائل کلیدی نگه خواهد داشت. ظرفیت رشته تجربی 20 نفر و رشته انسانی و ریاضی هر کدام 10 نفر می باشد.

روش فروشندگان متفاوت است. سیگما همزمان با شروع آزمون پاسخنامه را منتشر می کند. پس باید از هندزفری استفاده کنید. پیشنهاد آنها این است که از طرح هندزفری روی ویزا کارت استفاده کنید و آدرس سایت را برای خرید وارد کنید. البته نمونه های دیگری هم هست که در ادامه به آنها و قیمت آنها خواهیم رسید.

و اما شیوه عمل و فریب در سیگما. با توجه به تعامل با چندین مراقب، هنگام پرینت سوالات، تصاویر سوالات برای سیگما ارسال می شود. او می گوید: “تیمی از دانشجویان و اساتید برتر به سرعت تست را آغاز می کنند و سپس از برگه پاسخ عکس گرفته می شود.”

این عکس ها از ساعت 9 صبح برای فردی که قبلا معرفی کرده اید ارسال می شود و زمانی که داوطلب در جلسه امتحان است با هندزفری نامرئی شما تماس می گیرد و تماس به صورت خودکار وصل می شود و پاسخ ها را می خواند. شما باید پاسخ ها را سریع وارد کنید. سیگما تاکید زیادی بر زمان دارد و معتقد است که پاسخگویی زودتر از ساعت 9 مشکل ساز است. البته این ارزان ترین قیمت در بازار است.

واحد بازرگانی دایگاما

دایگاما هیچ گونه پیش پرداختی دریافت نمی کند و پس از اعلام نتایج تمام هزینه را دریافت می کند. او حتی دو روز قبل از جلسه قول داد که موضوعات اصلی را اعلام کند. رتبه زیر 200 را هم تضمین می کند در این پودمان سوالات آزمون تجربی 150 میلیون و سوالات آزمون انسانی 80 میلیون تومان به فروش می رسد. البته برای کسانی که مشکل مالی دارند شرایط ویژه ای برای پرداخت در سه قسط در نظر گرفته شده است.

فروشنده دایگاما بی حوصله، تلخ و ساکت است. برای رزرو باید فرم ثبت نام آزمون و شناسنامه ارسال کنید. ممکن است دو روز قبل یا عصر امتحان برگه سوال را به همراه پاسخنامه بدهد. اگر کسی توانایی حفظ پاسخ ها را داشته باشد که حتی بهتر است، در غیر این صورت باید هندزفری و با شخص مورد اعتماد انجام شود.

اما موضوع دریافت کارمزد بعد از اعلام نتایج کمی عجیب است، آن هم برای این بازار. یعنی احتمال عدم پرداخت پول وجود دارد. اما فروشنده دایگاما می‌گوید: «اسناد شما در دست ماست و در صورت عدم پرداخت، ثبت‌نام شما را لغو می‌کنیم، اما اگر تسویه حساب کنید، مدارک شما حذف می‌شود.» منظور از اسناد همان فیلم‌ها و عکس‌هایی است که برایشان ارسال می‌کنید. رزرو

آنها به راحتی می توانند شما را بدنام کنند. بخش فروش دایگاما مدعی است که در چهار سال گذشته تجربه کافی در تقلب در آزمون ورودی به دست آورده است. به گونه ای که رتبه 800، 200 و حتی دو رقمی وجود دارد و در یک سال فقط 4-5 نفر موفق به کسب رتبه و رشته مورد نظر نشده اند، به این دلیل است که به تعدادی از سوالات بر اساس اطلاعات خود و با توجه به اطلاعات خود پاسخ داده اند. آنها پاسخ دادند

او با دلسوزی به دانش آموزان پیشنهاد می کند که با سرنوشت بازی نکنند و گرفتار هیچ کلاهبرداری نشوند. البته برای جلب اعتماد و بازاریابی با کلمات بازی نمی کند و تلاش مضاعفی نمی کند. او می گوید: «اگر خرید می کنید، تمام اطلاعات در کانال موجود است.

واحد بازرگانی کاپا

نیروی فروش کاپا پذیرش بدون پیش پرداخت را تضمین می کند. البته این یک تبلیغ اولیه است. اما در جریان مذاکرات آقای کپا می گوید: «پیش پرداخت 90 میلیون تومان است و قسط دوم که 50 میلیون تومان است، سه روز بعد از برگزاری آزمون دریافت می شود. در این شرایط همه باید خود را معرفی کنند و اگر کسی جرأت کرد با مدارک و فیلم ها و عکس هایی که ارسال می کند قسط دوم را پرداخت نکند. ضمانت تمرین سوالات امتحانی قبل از روز امتحان. آقای کپا می گوید: «با رابط نهایی برای کنکور دی ماه 1402 قرارداد بسته ایم و احتمالاً یک روز تا 5 ساعت مانده به کنکور سؤال و کلید را اعلام و منتشر می کنیم. این سوالات پس از احراز هویت فقط به 10 نفر فروخته می شود.”

هندزفری نامرئی و ایمن برای تقلب

دو راه برای خرید هندزفری وجود دارد. ابتدا سایت هایی را ارائه می دهند که احتمالا مورد اعتماد خودشان هستند یا می توانید با اطمینان از کارش از بازار علاءالدین خرید کنید. هر نوع هندزفری از قطعات فلزی استفاده می کند که عبور از گیت های نصب شده در سال های اخیر دشوار خواهد بود. اما در آستین فروشندگان برای هر مشکلی پاسخ و توجیهی وجود دارد.

همانطور که می گوید: «در هر حوزه کنکور باید 500 تا 1000 دانش آموز حضور داشته باشند و مجموعه آن افراد باید در مدت نیم ساعت – به طور میانگین برای هر نفر 30 ثانیه – با روش تعبیه و روشی که ما داریم بررسی شوند. معرفی به ناموفق فلزیاب “ممکن است دستگاه شما شناسایی شود.” البته این ترفندها برای بعد از واریز پول و به صورت خصوصی باقی می ماند.

برخی از هندزفری ها به قدری کوچک هستند که در گوش جای می گیرند و برای برداشتن آنها نیاز به موچین دارند. مدل های هندزفری و قیمت میلیونی. در این کانال ها هم تبلیغ می کنند. مدل ویزا کارت با طراحی جدید با استفاده از فلز کمتر با فرکانس کنترل شده، کیفیت صدای بهتر و واضح تر و پاسخ خودکار، 400 دقیقه 6 میلیون تومان، 500 دقیقه 8 میلیون تومان و 600 دقیقه 9 میلیون تومان. دارای یک گوشی نامرئی که در گوش قرار می گیرد. طرح ماسک هندزفری 300 دقیقه مکالمه مداوم 8 میلیون تومان و 400 دقیقه مکالمه مداوم 9 میلیون تومان.

تسهیل کلاهبرداری در معاملات دیجیتال

تراکنش ها دیگر سنتی نیست و کار انتقال پول و پرداخت آنلاین دیگر انجام نمی شود، به خصوص اگر قرار باشد کار غیرقانونی انجام شود. فقط ارز دیجیتال در اینجا کار می کند. این برای محافظت از مشتری است. البته زمانی که پول را با کارت منتقل می کردند، پیشنهادشان این بود که از کارت اجاره استفاده کنند تا احتمال نشتی کاهش یابد. به نظر می رسد پس از کنکور سال گذشته، چندین کارت بانکی این گروه ها بررسی شد و مشخص شد که برخی از دانش آموزان با این کارت ها مبادله کرده اند و مجبور به شرکت مجدد در کنکور شده اند. برای ارز دیجیتال خودشان صفر تا صد را معرفی می کنند و البته تاکید می کنند که کیف پول خود را از هم اکنون بارگذاری کنید و همه چیز را برای روزهای آخر رها نکنید.

اینترنت را نمی توان قطع کرد

دو نگرانی متضاد در مورد قطع اینترنت وجود دارد. دسته اول نگرانند که اگر اینترنت مختل نشود، تقلب ادامه پیدا کند و اعتبار آزمون زیر سوال بماند. دسته دوم که متکی به سوالات خرید هستند، نگران این هستند که فرصت تماس و ارتباط با افراد خارج از حوزه امتحانی محدود شود و آنها خارج از دانشگاه بمانند. پاسخ های گروه ها بسیار خاص و مشابه است. «به هیچ وجه اینترنت کشور قطع نمی‌شود، زیرا قطع کردن اینترنت در هر ساعت میلیاردها تومان هزینه دارد. حتی امکان استفاده از «جمر» نیز ممکن نیست; زیرا استفاده از آن در مؤسسات آموزشی ممنوع است. زیرا باعث سرطان می شود.»

Jammer با ایجاد تداخل بسیار قوی هرگونه ارتباط رادیویی، تلفن همراه و … را مختل می کند. این گروه ها می گویند: «سال گذشته به طور رسمی اعلام شد که اینترنت 210 نقطه در کشور قطع شده است، اما تصاویر حوزه های امتحانی تهران به بیرون درز پیدا کرد و مشخص شد که همه اینها فریبکاری بوده و فقط شرکت کنندگان در آزمون بوده اند. سانسور شده است.”

دیدگاهتان را بنویسید