دستگیری 2 نفر از کلاهبرداران فروش سوالات کنکور و نهایی

دستگیری 2 نفر از کلاهبرداران فروش سوالات کنکور و نهایی

روز جدید : رئیس مرکز ملی جرائم سازمان یافته پلیس فتا فرجا از دستگیری دو نفر در زمینه کلاهبرداری در قالب فروش سوالات کنکور و امتحانی خبر داد.

سرهنگ مصطفی نوروزی افزود: با نزدیک شدن به ایام کنکور و کنکور، فعالیت مجرمان سایبری با عنوان فروش سوالات کنکور و فوق لیسانس رو به افزایش است. در این راستا همزمان با رصد سایبری، کانال ها و گروه های فعال در این زمینه، رصد و شناسایی عاملان و گردانندگان آنها در دستور کار پلیس فتا قرار دارد.

وی ادامه داد: در بررسی های فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا، دو گرداننده کانال فعال در زمینه فروش سوالات کنکور و امتحانات نهایی با هماهنگی مراجع قضایی در دو استان مختلف شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس مرکز ملی جرائم سازمان یافته فتا افزود: متهمان در بازجویی های به عمل آمده اعتراف کردند که حدود 200 داوطلب و خانواده هایشان را در قالب فروش سوالات کنکور و کنکور فریب داده اند.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات پلیس فتا در برخورد با هرگونه اقدام مجرمانه در این حوزه به ویژه در دستور کار یگان های پلیس قرار دارد.

رئیس مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته و کشوری فتا پلیس فراجا در توصیه ای به شهروندان گفت: کانال ها مربوط به مسائل سال های گذشته بوده و با انگیزه جلب اعتماد مصرف کنندگان هستند. لذا اکیداً توصیه می کنیم که به این آگهی ها توجه نکنید و در صورت مشاهده فعالیت در این زمینه از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید