دستگیری کلاهبرداران برنامه شاد/”اپراتور پشتیبان”; عنوان فریب


ساعت: 09:14
تاریخ انتشار: 25.04.1401
کد خبر: 1883411

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری 2 کلاهبردار اینترنتی با عنوان اپراتور پشتیبانی شبکه آموزش شاد خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرهنگ داوود معظمی گودرزی در خصوص جزئیات دستگیری کلاهبرداران اپلیکیشن شاد گفت: در پی شکایت چند شهروند به پلیس فتا کلانشهر مبنی بر دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری تلگرام و کلاهبرداری مخاطبین آنها، این موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت. . پایتخت شد.

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و در تحقیقات اولیه مشخص شد مجرمان چندین حساب کاربری در شبکه شاد به نام اپراتور پشتیبانی ایجاد و با ارسال یک عدد تحت عنوان حذف حساب کاربری به کاربران پیام دهید و از افراد تشویق می شود برای تأیید هویت خود کد 5 رقمی را که از طریق پیامک برای آنها ارسال می شود پیامک کنند.

سرهنگ گودرزی افزود: این کلاهبرداران پس از ارسال کد برای سارقان از سوی کاربران شبکه آموزش شاد که معمولاً نوجوانان هستند، با دسترسی غیرمجاز به شبکه اجتماعی تلگرام، از شماره تلفن و هویت خود برای کلاهبرداری از مخاطبین شکات استفاده کردند.

وی با بیان اینکه این پرونده بیش از 100 شاکی داشته و تعداد شکایات همچنان در حال افزایش است، گفت: ماموران سایبری پلیس فتا پایتخت با بررسی همه جوانب پرونده و با استفاده از روش های فنی و علمی توانسته اند متهمان را در فضای مجازی شناسایی و پس از تشریفات قضایی هر دو مجرم در مخفیگاه خود در حومه تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیکی تحویل پلیس فتا شدند.

رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به اینکه این باند بیش از 20 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است، خاطرنشان کرد: این مجرمان با سوء استفاده از ناآگاهی برخی از کاربران شبکه آموزش شاد که بیش از نوجوانان بودند اقدامات مجرمانه و جان خود را انجام دادند. . بسیاری از شهروندان برای اهداف شوم خود بازیچه ساخته شدند.

سرهنگ گودرزی با اشاره به لزوم فعال‌سازی رمز عبور دو مرحله‌ای برای حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی، به شهروندان توصیه کرد هنگام کار در شبکه‌های اجتماعی به تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی احترام بگذارند و از اشتراک‌گذاری اطلاعات حساب کاربری خود با دیگران خودداری کنند.

انتهای پیام/

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید