راه اندازی آزمایشی تماس تصویری از طریق تلفن همراه در اپراتور

راه اندازی آزمایشی تماس تصویری از طریق تلفن همراه در اپراتور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حال حاضر تماس تصویری بدون نصب نرم افزار به صورت آزمایشی با یکی از اپراتورها و روی برخی گوشی ها راه اندازی شده است.

موضوع برقراری تماس تصویری از طریق تلفن همراه اولین بار در سال های اخیر توسط اپراتور سوم تلفن همراه مطرح شد، اما پس از مدتی به دلیل برخی مقاومت ها این طرح متوقف شد. اگرچه پس از مدتی اعلام شد که مشکل این سرویس در آینده ای نزدیک حل خواهد شد، اما در طول سال ها مردم برای دسترسی به تماس های تصویری به شبکه های اجتماعی و نرم افزارهای موجود روی آورده اند.

اما در ارتباط با فعالیت اپراتور سوم تلفن همراه در بحث امکان تماس تصویری همانطور که در دولت های گذشته تاکید شده بود، بحث فرهنگ سازی و توجه به موضوعات مهم فرهنگی اعلام و تاکید شد. کسانی که اطلاعات دقیقی در مورد نحوه برقراری تماس ویدیویی ندارند ممکن است نگران باشند.

اپراتور سوم تلفن همراه مدعی است که پیش از این برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکلی در این زمینه تدابیر مختلفی در این زمینه اندیشیده و این حق را دارد که برای تماس با سیم کارت رایتل نوع تماس صوتی یا تصویری را انتخاب کند. آهسته. تدریجی

سرانجام پس از مخالفت ها و توافقات صورت گرفته، این سرویس در آن زمان راه اندازی نشد و طی این سال ها هیچ صحبت و اقدامی در این زمینه صورت نگرفت تا اینکه زمستان سال گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اخبار جدیدی در این زمینه اعلام کرد و گفت به زودی یک تماس تصویری از طریق تلفن همراه بدون نصب نرم افزار فعال می شود که هزینه زیادی نخواهد داشت. اما جزئیات دقیق و نحوه فعال سازی و سرویس دهی این سرویس با دقت اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید:

جزئیات برای فعال کردن تماس های ویدیویی تلفن همراه

در همین راستا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اخیرا در گفت و گوی اختصاصی با ایسنا، آخرین وضعیت تماس تصویری از طریق اپراتورهای تلفن همراه بدون نیاز به نصب نرم افزار را بیان کرد: در خصوص تماس های تصویری، تعرفه آن در کمیسیون ارتباطات تصویب شده است. به موجب آیین نامه و تصویب هیأت وزیران نیز اخذ و به بهره برداران ابلاغ شده است.

وی افزود: اما برای راه اندازی این سرویس نیازمند همکاری تولیدکنندگان گوشی نیز هستیم. برخی از تولیدکنندگان گوشی باید این ویژگی را در گوشی های موجود در ایران فعال کنند. این سرویس در حال حاضر بر روی برخی از گوشی ها توسط یکی از اپراتورها در حال تست است، در حال رایزنی با شرکت های سازنده گوشی نیز هستیم، اما در حیطه کاری ما نیست.

زارع پور با بیان اینکه عموما گوشی، سخت افزار، ثبت سفارش و واردات بر عهده وزارت حریم خصوصی است، گفت: اما از دوستان حریم خصوصی و وزارت امور خارجه پیگیر هستیم که تولیدکنندگان خارجی این مدل گوشی ها هستند. این قابلیت را فعال کرده و هموطنان عزیز می توانند از آن استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید