طرح راه اندازی اتوبوس مدرسه از ابتدای مهر به صورت آزمایشی اجرا می شود


ساعت: 15:05
تاریخ انتشار: 06/07/1401
کد خبر: 1893588

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: طرح راه اندازی اتوبوس مدرسه از ابتدای مهر به صورت آزمایشی اجرا می شود. برنامه ها باید به گونه ای باشد که خدمت دانشجویی به سمت خدمت دانشجویی جمعی برود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید ابوالفضل موسوی پور جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ پلیس راهنمایی و رانندگی را 100 درصد پرسنل و انضباط دانست و گفت: خدمات رسانی بهینه به کاهش ترافیک کمک می کند. ظرفیت بزرگراه محدود است و همه مایلند با ماشین شخصی سفر کنند.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران با تاکید بر اهمیت سرویس مدارس در کاهش ازدحام، گفت: اگر از هم اکنون تمهیداتی برای سرویس مدارس اندیشیده نشود، همه تمایل دارند در روز اول مهر از خودروهای شخصی استفاده کنند.

موسوی پور در ادامه گفت: به طور معمول در هفته اول بازگشایی مدارس 20 درصد به ترافیک عادی شهر اضافه می شود اما پیش بینی ما بیش از 30 درصد است. استفاده از خودروهای شخصی و تک سرنشین منجر به افزایش ترافیک در هفته اول مهر می شود.

سرویس مدرسه باید از روز اول اعمال شود

وی با تاکید بر اینکه سرویس مدارس باید از روز اول معرفی شود، گفت: همچنین آداب سرویس مدارس و ابلاغ آن چند روز قبل از شروع مدرسه انجام شود. نداشتن برچسب سرویس مدرسه باعث جریمه نمی شود اما نداشتن MOT و تخلفاتی مانند نبستن کمربند ایمنی و غیره. از روز اول مهر به اشد مجازات خواهد رسید.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خواستار تشکیل جلسه شورای راهنمایی و رانندگی به نمایندگی از پلیس راهنمایی و رانندگی شد.

موسوی پور با اشاره به ممنوعیت تردد کامیون ها در مقاطع خاص گفت: همچنین در هفته اول مهر ساعت کاری کارکنان دولت تغییر کند. البته هفته اول مهر با اربعین مصادف شد و بر نگرانی های حمل و نقل افزود.

وی در ادامه بیان کرد: تعدادی از نیروهای ستادی مانند اورژانس، پیمانکاران مرکز کنترل ترافیک، آتش نشانی و… باید در میادین اصلی شهر حضور فیزیکی داشته باشد.

خط کشی خیابان های مقابل مدارس باید در دستور کار اجرایی قرار گیرد

به گفته جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ؛ خط‌کشی خیابان‌های مدارس، تابلوها و تابلوها نیز باید در دستور کار مجریان باشد تا در صورت نیاز به تعمیرات قبل از باز شدن مدارس انجام شود.

در ادامه جلسه وحید سرلک معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی شهر تهران ضمن اشاره به صدور برچسب سرویس مدارس گفت: ثبت نام و احراز صلاحیت از متقاضیان سرویس مدارس نیز در حال انجام است.

سرلک با بیان اینکه هماهنگی هایی با آموزش و پرورش انجام می شود تا مشکلی پیش نیاید، گفت: نقاط جمع آوری فاقد سرویس دهی در سال های اخیر برای رفع مشکلات ازدحام مسافران و کمبود تاکسی شناسایی شده است.

بهرام نیکاهی با بیان اینکه باید طرح جدیدی در حوزه ترافیک و سرویس مدارس در نظر گرفته شود افزود: آمادگی برای اثرات این اتفاق (بازگشایی مدارس) در حوزه ترافیک باید قبل از مهر ماه وجود داشته باشد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با تاکید بر اینکه نحوه حمل و نقل مدارس دارای ایرادات اساسی است، گفت: در تمام دنیا شاهد سرویس دهی اتوبوس مدرسه هستیم اما در پایتخت ایران چنین چیزی وجود ندارد.

نیکاهی در ادامه گفت: طرح راه اندازی اتوبوس مدرسه از ابتدای مهرماه به صورت آزمایشی اجرا می شود. برنامه ها باید به گونه ای باشد که خدمت دانشجویی به سمت خدمت دانشجویی جمعی برود.

سیدرضا مفیدی رئیس ستاد معاینه فنی خودروهای استان تهران نیز در این جلسه گفت: کیفیت معاینه فنی مهمتر از کمیت است چرا که رئیس پلیس راهور نیز بر کیفیت تاکید دارد و همچنین معاینه فنی نیز باید انجام شود. توسط مراکز معتبر

وی با بیان اینکه روند اخذ معاینه فنی سرویس مدارس در سال های اخیر مطلوب نبوده و در دوران کرونا بدتر شده است، گفت: میزان بالای بررسی فنی سرویس مدارس کاهش یافته است. این شکاف بزرگ باید امسال جبران شود.

مفیدی درباره هزینه مطالعه فنی سرویس مدارس گفت: امروز آیین نامه باد 50 هزار تومان است اما هزینه مطالعه فنی سرویس مدارس 47 هزار تومان است، بنابراین بهانه قابل قبولی درباره گرانی سرویس ها نیست.

22 هزار دانش آموز برای سرویس مدارس ثبت نام کرده اند

سیدصدرا خوشکدام در این دیدار گفت: قبل از کرونا حدود 200 هزار دانش آموز با 25 هزار خودرو به طور رسمی از سرویس مدارس استفاده می کردند اما امسال 22 هزار دانش آموز برای سرویس مدارس ثبت نام کرده اند.

رئیس انجمن اولیا و مربیان شهر تهران با بیان اینکه نبود خدمات و رقابت باعث شده اکثر رانندگان از تاکسی های اینترنتی استفاده کنند، گفت: قیمت گذاری فعلی برای متقاضیان سرویس مدارس مقرون به صرفه نیست و به همین دلیل ترجیح می دهند در تاکسی های اینترنتی

وی علت کاهش ثبت نام دانش آموزان برای سرویس مدارس را بیان کرد: از سوی دیگر خانواده ها متوجه هستند که هزینه سرویس مدارس بسیار بالاست. پیشنهاد می شود طرحی تدوین شود تا دانش آموزانی که نمی توانند در سرویس مدرسه ثبت نام کنند از وسایل حمل و نقل عمومی یا اتوبوس استفاده کنند.

سرهنگ غلام نصرالهی نماینده فاتب با تاکید بر اینکه عوارض ترافیکی در حوزه ترافیک شهری باید سنجیده شود، گفت: باید تحلیل و علت شناسی مصوبات و اقدامات سال های اخیر انجام شود چرا که دیگر قابل اجرا نیست و باید طرحی جدید تدوین شود. فکر. برای این طرح جدید می توان از ظرفیت مراکز علمی استفاده کرد.

استفاده بهینه از حمل و نقل

وی با اشاره به اینکه استفاده بهینه از حمل و نقل نیز باید اجرایی شود افزود: ارائه تخفیف و بلیت رایگان برای حمل و نقل انبوه یکی از مشوق های مورد نظر برای کاهش استفاده از خودروهای شخصی است.

سرهنگ نصرالهی همچنین تاکید کرد: طرح تدوین شده در سال جاری برای بازگشایی مدارس باید ملاحظات و کاربردهای لازم را داشته باشد.

نماینده فاتب در خصوص تصمیم برای کاهش ترافیک در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه با بازگشایی مدارس گفت: برخی از مدارس ابتدایی که قرار نیست در آن حضور پیدا کنند باید در روزهای پرترافیک هفته مانند چهارشنبه و پنجشنبه از برنامه شاد استفاده کنند. شروع این برنامه آموزشی هزینه زیادی دارد

دیدگاهتان را بنویسید