کنترل انحصار؛ راه درمان مشکلات صنعت خودرو/ قانون «طرح جمعیت برای جوانان» به مدت ۷ سال به صورت آزمایشی اجرا می شود.

ساعت: 08:47
تاریخ انتشار: 1400/08/30
کد خبر: 1785908

ویسکرمی با تاکید بر اینکه کنترل انحصارها راه درمان مشکلات صنعت خودرو است، گفت: قانون “طرح جمعیت جوانان” به مدت 7 سال به صورت آزمایشی اجرا می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهرداد ویسکرمی در گفت و گو با سفیرافلاک درباره موافقت نامه واردات خودرو مجلس گفت: ابعاد این موضوع کمی پیچیده است. این بدان معناست که خودروسازان یا باید نیازهای بازار داخلی را با قیمت مناسب تامین کنند یا مانند گذشته وقتی بازار خارجی را به سمت کاهش آلایندگی کاهش می دهیم، باید بازار را به روی واردات خودروهای خارجی باز کنیم.

وی افزود: این کار باید در درازمدت یا صرفاً به صورت متواضع انجام شود و ما با انحصار ایجاد شده توسط شرکت های خودروسازی و اینکه نبض کار در دست خودشان است مخالفیم.

نماینده مردم هرم آباد و چگنی در مجلس گفت: در حوزه خودرو و تولیدات داخلی دستاوردهایی داشته ایم که باید حفاظت شود و در حالی که هر روز تلاش می کنیم خودروی بومی را بهتر و قابل دسترس تر کنیم، نباید ما خودروسازان را به بردگی می کشیم که چاره ای نداریم.»

وی افزود: در حوزه واردات خودرو بحث خدمات پس از فروش را داریم و از طرفی شرکت های خارجی آنچنان به وعده ها و توافقات خود پایبند نیستند، همه اینها از جمله مشکلاتی است که بر سر راه است. “

ویسکرمی بابیان اینکه با توضیحات آقای کلیباف در صحن مجلس موافق واردات خودروهای خارجی هستم، گفت: و نیاز به فشار بر خودروسازان برای اصلاح وضعیت وجود دارد.

یکی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: این طرح با مخالفت هیات امنا مواجه شد اما با تاکید مجلس به مجلس فرستاده شد.

وی گفت: علاج درد صنعت خودرو و بلکه کل تولید کشور مقابله با رانت هایی است که وجود دارد. ما در تولید و کنترل اقتصاد ناکام هستیم و با کنترل صحیح باید از انحصار جلوگیری کنیم تا رقابت بین تولیدکننده، صادرکننده و واردکننده ایجاد شود.

وی افزود: در حوزه حفاظت غیرعامل نباید همه چیز را به یک نفر واگذار کرد، زیرا یک گروه، یک خانواده و می تواند برای دولت و مردم مشکل ایجاد کند و نباید انحصار وجود داشته باشد.

ویسکرمی گفت: خودروسازان ما نتوانسته اند خودروی ایمن و استاندارد با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار دهند، شاید برخی از محصولات آنها بد نباشند اما قیمت مناسبی ندارند. اصلا به ظاهر همکارش نمی خورد.

نماینده مردم هرم آباد و چگنی در مجلس با اشاره به طرح جوانان گفت: تمام تلاش ها در طرح جمعیت جوانان مانعی برای ابعاد سیاسی، اجتماعی و … وظیفه و جایگاه مادری در جامعه «بازی کردن.

وی بابیان اینکه نسبت تحصیلات، ازدواج و زایمان نسبت معکوس به نظر می رسد، اضافه کرد: هر چه زنان بیشتر به مدرسه بروند ازدواج و تولد کمتری برای آنها اتفاق می افتد.

یکی از اعضای کمیسیون آموزش و پژوهش مجلس گفت: تمام تلاش کمیته مشترک جوانان این است که زنان بتوانند به تحصیلات خود ادامه دهند و به موقعیت های اجتماعی برسند تا ازدواج و بچه دار شدن را تجربه کنند. این روش سختی‌های خود را دارد، اما غیرممکن نیست.»

«برای زنان کارمند، بحث دورکاری می تواند موثر باشد. وی گفت: ما همچنین فارغ التحصیلی، جابجایی دانش آموزان، تعطیلات و میهمان نوازی را تسهیل می کنیم تا زنان احساس کنند که ازدواج و بچه دار شدن مانع از ادامه تحصیل و تحصیل آنها نمی شود.

«هر تصمیمی که در حوزه‌های اجتماعی و قانون‌گذاری می‌گیرید، پیامدهای مثبت و منفی زیادی دارد. در بحث دورکاری، کارفرمایان ممکن است تا حدودی به این نتیجه برسند که به جای استخدام زنانی که فرصت دورکاری طولانی مدت دارند، باید مردانی را استخدام کنند تا نیروی کار آنها در محل کار حضور داشته باشند. قبول میکنم.

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بابیان اینکه یکی از معضلات جامعه ما زنانی هستند که به سن ازدواج رسیده اند و تعداد آنها چند میلیونی است، اتفاق می افتد؛ این اتفاق می افتد. آنچه می تواند این مشکلات را کاهش دهد، مسائل خانوادگی و مشکلات عاطفی و روانی است.

«اینکه زن به تنهایی سر کار است، همه مشکلات او را حل نمی کند و خانواده در چنین شرایطی بسیار مهم است. بسیاری از زنانی که سنشان بالاست و مجرد هستند شاغل، استاد دانشگاه و وضعیت مالی خوبی دارند، اما ممکن است در خانواده شکافی وجود داشته باشد. بگذارید در آینده مشکلات بیشتری داشته باشند.

ویسکرمی درباره تالیف کتاب های درسی ازدواج به موقع گفت: از نظر شرایط فیزیولوژیکی و جسمی، شرایط هواشناسی ازدواج برای هر فردی متفاوت است. بلوغ جسمانی افراد متفاوت است و حتی در مورد ازدواج نیز بلوغ فکری جایگاه مهمی دارد که با تربیت می توان چنین بلوغی را ایجاد کرد. به عنوان یک فرد ممکن است 30 ساله باشد اما هنوز به بلوغ فکری نرسیده است.

نماینده مردم هرم آباد و چگنی در مجلس بابیان اینکه سن ازدواج ملاک ازدواج است و باید شرایط و ویژگی های افراد را در نظر گرفت. ازدواج زودهنگام در طرح پیش بینی نشده بود.

وی گفت: با ویژگی های قانونی و کتابی نمی توان برای هیچکس تصمیم به ازدواج گرفت و باید معیارهای فردی نیز در نظر گرفته شود. البته این طرح ساخت آثار فرهنگی مانند کتاب و کتاب درسی را نشان می دهد.

یکی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به بودجه پیش بینی شده برای قانون طرح جوانان گفت: در ابتدا برای هر قانون مبلغی در نظر گرفته می شود و سپس به میزان تحقق بودجه تخصیص می یابد. خارج از دستور مادری که صاحب فرزند می شود نیاز به بودجه ندارد و مشوق ها و امکانات فراوان از موضوعاتی است که وجود دارد و نیاز به بودجه خاصی ندارد.

وی گفت: بیش از 200 ساعت روی این پروژه کار کرده ایم و در نهایت به مدت 7 سال به صورت آزمایشی اجرا می شود تا ارزیابی شود و نسبت به ادامه، اصلاح یا عدم موفقیت اقدام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید