رشیدی کوچی: به دنبال شکستن انحصار خودرو و کاهش قیمت هستیم اما دولت تعرفه ها را به صورت تصاعدی افزایش داده است/ کجای دنیا 171 درصد مالیات خودرو دریافت می شود؟

رشیدی کوچی: به دنبال شکستن انحصار خودرو و کاهش قیمت هستیم اما دولت تعرفه ها را به صورت تصاعدی افزایش داده است/ کجای دنیا 171 درصد مالیات خودرو دریافت می شود؟

جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در شورای اسلامی با انتقاد از افزایش تصاعدی نرخ تعرفه خودروهای وارداتی تاکید کرد: انتظار می رود دولت برای شکستن انحصار بازار خودرو در این تعرفه ها تجدید نظر کند کاهش قیمت

جلال رشیدی کوچی در جلسه علنی امروز شورای اسلامی در تذکری با اشاره به اصل سوم قانون اساسی گفت: اکنون مجلس در حال بررسی طرحی است که به واردات خودروهای فرسوده پرداخته و بیش از 95 درصد نمایندگان به این طرح رای مثبت دادند این موضوع خواست ملت است.

وی ادامه داد: به دنبال شکستن انحصار در بازار خودرو و کاهش قیمت ها هستیم تا مردم بتوانند خودروهای مناسبی بخرند اما در حال حاضر آیین نامه ای که برای واردات خودرو نوشته شده، تعرفه ها را به صورت تصاعدی افزایش داده است. برای خودروهای با موتور 1500 تا 2000 سی سی نرخ 71 تا 91، برای خودروهای با موتور 2000 تا 2500 سی سی از 91 تا 131، برای خودروهای با موتورهای 2500 تا 3000 سی سی از 96 تا 160 درصد و برای خودروهای بالای 000 درصد است. مکعب تا 171 درصد

این عضو کمیته امور داخلی و شوراهای کشور در شورای اسلامی گفت: اگر دولت می خواهد قیمت خودرو را کاهش دهد باید به صورت رسمی اعلام کند. علاوه بر این رقم، چهار درصد عوارض دریافت می شود. ما در شورای اسلامی با کمک دولت در تلاش هستیم تا با انحصار شکنی قیمت خودرو را کاهش دهیم.

نماینده مردم مرودشت در شورای اسلامی تصریح کرد: واردات خودرو باید به نحوی باشد که به نفع عوام باشد و مقرر است آیین نامه مدون و تعرفه های لحاظ شده بازنگری شود. کجای دنیا 171 درصد یا سه برابر قیمت خودروی مشمول مالیات دریافت می شود؟

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر وی گفت: انشالله دولت عادل به موضوع تعرفه واردات خودرو رسیدگی خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید