دستگیری عاملان قلابی فروش سوالات کنکور در تهران / پلیس فتا اعلام کرد

دستگیری عاملان قلابی فروش سوالات کنکور در تهران / پلیس فتا اعلام کرد

روز جدید : فرمانده انتظامی تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری دو کلاهبردار اینترنتی خبر داد که ضمن ادعای سئوال فروشی، تجهیزات ارتباطی مخفی و ابزارهای تقلب در امتحان را نیز می فروختند.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران گفت: و صفحات اینستاگرام، نظارت و پیگیری ویژه را انجام می‌دهند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ماموران پلیس سایبری فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و متوجه شدند که 5 کانال و صفحه با بیش از 50 هزار فالوور وجود دارد که ادعا می کنند سئوالات نهایی و کنکور و همچنین دولتی را می فروشند. تجهیزات ارتباطی هنری عنوان آنها ابزارهای تقلبی را با قیمت های گزاف از طریق این کانال ها می فروشند.

سرهنگ گودرزی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با بررسی های تخصصی و اقدامات فنی دو گرداننده اصلی این کانال ها را شناسایی و پس از احراز هویت این افراد و سیر مراحل قضایی، در اقدامی غافلگیرانه این کلاهبرداران را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

انتقال متهمان با اموال مفتوح

وی افزود: در تحقیقات در محل دستگیری این افراد تعداد زیادی دوربین مخفی در انواع (اتوماتیک، فلاش، سوکت و…) ویزا کارت و هندزفری نامرئی کشف و متهمان تحویل پلیس فتا شدند. با تجهیزات باز

این افسر پلیس خاطرنشان کرد: این تکنیک به دلیل ساختاری که دارد علاوه بر استفاده در اقدامات غیر سنتی و هدفمند جان افراد را به خطر می اندازد. در صورت عبور از خط قرمز با ضربه قاطع پلیس مواجه خواهند شد.

رئیس پلیس فتا استان تهران به شهروندان توصیه کرد: به تبلیغات کلاهبرداری و کذب افراد فرصت طلب در فضای مجازی توجه نکنند و تمامی موارد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اطلاع دهند.

دیدگاهتان را بنویسید