معرفی ارز دیجیتال برای سال آینده / ریال ارز دیجیتال به صورت الکترونیکی منتقل می شود

ساعت: 12:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۶
کد خبر: 1803559

معاون نظام های پرداخت بانک مرکزی اعلام کرد؛

معاون نظام های پرداخت بانک مرکزی گفت: اصل پول به صورت الکترونیکی به رمزریال واریز می شود و نیازی به تسویه بین بانکی نیست و برای افراد بلافاصله انجام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا مانی یکتا در تشریح رمز ارز ملی گفت: این روزها مردم در مورد کلمه رمزنگاری شده زیاد شنیده اند، اما موضوع ارز رمزنگاری شده بسیار متفاوت از فضای رمزنگاری است. به عبارت دیگر، ما از فناوری پایه ارزهای رمزنگاری شده، یعنی فناوری اداری مشترک توزیع شده استفاده می کنیم، اما این موضوع در حوزه ارزهای دیجیتال کاملاً متفاوت است.

کارمند بانک مرکزی با اشاره به تعهدات ذاتی بانک مرکزی گفت: یکی از وظایف این بانک این است که بستر لازم را برای معرفی انواع ابزارهای پرداخت مورد نیاز مردم فراهم کند تا بتوانند مبادلات مالی و تجاری خود را تسهیل کنند. در این راستا ارز رمزنگاری شده یکی از ابزارهای جدیدی خواهد بود که به همراه سایر ابزارهای پرداخت روزانه مانند کارت های بانکی، بانکداری اینترنتی، موبایل بانک و … مورد استفاده قرار می گیرد و افراد به حساب های خود دسترسی خواهند داشت. از این طریق.

وی در معرفی رمزریال گفت: رمزریال شکل دیگری از اسکناس است اما با این تفاوت که به صورت کاملا دیجیتال در اختیار مردم قرار می گیرد. از جمله ویژگی‌های این ابزار جدید می‌توان به پرداخت سریع‌تر توسط مشتری، امنیت بالاتر و فراهم کردن فضای جدید برای توسعه تجارت الکترونیک در کشور اشاره کرد.

به گزارش مانیکتا، طرح هدایت و اجرای طرح برای استفاده در داخل کشور است و به هیچ وجه نباید از رمز عبور در خارج از کشور استفاده شود.

معاون نظام های پرداخت بانک مرکزی بیان کرد: این موضوع را می توان با مثالی به طور واضح تری تبیین کرد; در حال حاضر وجوه هر فرد در بانک ها سپرده می شود و مردم از طریق ابزارهای پرداخت مختلف از آن استفاده می کنند. به عنوان مثال یکی از ابزارهای پرداخت کارت بانکی است که به صورت روزانه و مکرر مورد استفاده قرار می گیرد. زمانی که مشتری با کارت خود محصولی را خریداری می کند، پول از بانک A که متعلق به حساب مشتری است به بانک B که حساب فروشگاه است منتقل می شود.

وی ادامه داد: چنین روشی به دلیل تسویه بین بانکی، ملاحظات اداری، اقتصادی و چالش های فنی فراوانی را به همراه دارد و هزینه عملیاتی معامله قابل توجه و زمان بر است. به یک معنا، اکنون یک روز طول می کشد تا بازرگان وسیله پرداخت را با کارت دریافت کند.

معاون نظام های پرداخت بانک مرکزی با اشاره به تفاوت ها و تفاوت های ابزارهای جدید ارزهای دیجیتال با سایر ابزارهای رایج در سیستم بانکی، گفت: این در حالی است که در رمزارز، جوهر پول به صورت الکترونیکی جابه جا می شود و نیازی به انتقال نیست. تسویه بین بانکی. “. معامله ای که از طریق ارز دیجیتال انجام می شود، تاجر می تواند بلافاصله وجوه را دریافت و استفاده کند. پرداخت بلافاصله به افراد انجام می شود.

وی در خصوص سازوکار اجرای رمزارال نیز گفت: اکنون مجوز در شورای پول تصویب شده و در واقع اکوسیستم و فضای فنی جدیدی در حال طراحی است.البته سازوکارهای فنی ما باید به طور کامل نهایی و تثبیت شود و سپس انجام شود. در قالب یک اکوسیستم آزمایشی به منظور بررسی و ارزیابی نکات و ملاحظات اجرای آن اجرا شده است. پس از آن می توان این ارز دیجیتال را به کل کشور گسترش داد. این مسیری است که تقریباً همه کشورهای پیشرو و فعال در زمینه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی دنبال می‌کنند.

به گفته مانی یکتا رمزیال، این یک برنامه بلندمدت است و در سال آینده به صورت آزمایشی اجرا می شود.

معاون سیستم های پرداخت بانک مرکزی با بیان اینکه بحث امنیت یک موضوع بسیار گسترده است، خاطرنشان کرد: بحث امنیت ارزهای دیجیتال از زوایای مختلفی قابل بررسی است. اولین مورد امنیت پلتفرمی است که این ابزار بر روی آن پیاده سازی شده است، بنابراین اگر افراد مقدار مشخصی رمز عبور در کیف پول الکترونیکی خود داشته باشند، آسیبی به آن وارد نمی شود و البته دسترسی با اجازه خود افراد خواهد بود. بخش دیگر بحث امنیت بسترهای تبادل و اطلاعات است که در شبکه بانکی فعالیت خواهیم کرد. خوشبختانه در وضعیت خوبی قرار داریم و البته ریسک ها در این زمینه بیشتر در حوزه های کاربردی (استفاده از مشتری) است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید