سازمان سنجش: آزمون ها در سال 1403 به صورت الکترونیکی برگزار می شود

سازمان سنجش: آزمون ها در سال 1403 به صورت الکترونیکی برگزار می شود

حسن مروتی معاون آزمون سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه تمامی امکانات نرم افزاری و سخت افزاری برای برگزاری آزمون الکترونیکی آماده است و تنها به سالن های مجهز نیاز داریم، گفت: در تلاش هستیم تا آزمون هایی را که سازمان سنجش عهده دار آن است انجام دهیم. برای انجام الکترونیکی 1403.

حسن مروتی درباره برگزاری الکترونیکی کنکور توضیح داد: برای باهوش‌تر کردن مردم به سالن‌هایی نیاز داریم که داوطلبان بتوانند در آن بنشینند و سؤالات امتحانی را به صورت الکترونیکی در اختیارشان بگذاریم. آنلاین یا آفلاین.’

و افزود: در حال حاضر بزرگترین مشکل ما همین سالن هاست که در کشور کافی نیست. بزرگترین مرکز ما پیام نور است که در نهایت می تواند 35000 نفر را تامین کند.

معاون آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: البته اگر دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه ها به کمک و تجهیز سالن ها بپردازند، همه امکانات لازم اعم از نرم افزاری و سخت افزاری برای برگزاری آزمون الکترونیکی را داریم.

وی ادامه داد: تاکنون تعدادی آزمون را به صورت مجازی در دو استان تهران کوگیلویه و بویراحمد انجام داده ایم و امیدواریم بعد از سال جدید بتوانیم آزمون الکترونیکی را در سایر استان ها نیز انجام دهیم.

مروتی تصریح کرد: یکی از آزمون هایی که امسال الکترونیکی شد، آزمون مهارت زبان فارسی بود که 10 تیرماه با حضور 81 شرکت کننده در سه منطقه تهران، اصفهان و سنندج به صورت الکترونیکی برگزار شد.

معاون آزمون سازمان سنجش آموزش کشور افزود: برنامه این سازمان برگزاری آزمون الکترونیکی برای 200 هزار نفر در سال 1402 است.

روش های رایانه ای، مبتنی بر صفحه و مبتنی بر موبایل به جای آزمون های کاغذی

وی گفت: آزمون الکترونیکی به این صورت است که در سازمان سنجش از طریق سامانه طراحان سؤال، سؤال را طراحی می کنیم و سپس از هر داوطلبی که در همان زمان پاسخ می دهد و می تواند در همان لحظه نتیجه آزمون را بگیرد، سؤال ویژه می کنیم. و در نهایت مقاله از برنامه درسی حذف و امنیت امتحانات ارتقاء خواهد یافت.

معاون آزمون های سازمان سنجش افزود: روش دیگری نیز وجود دارد که آزمون با تلفن همراه تحت عنوان «پایگاه سیار» برگزار می شود. این روش کمی دشوارتر است و حفظ امنیت دشوارتر خواهد بود. کارشناسان سازمان سنجش هم اکنون در حال بررسی این روش و کار بر روی آن هستند.

مروتی ادامه داد: به طور کلی در حال کار روی «کامپیوتر»، «اسکرین» و «موبایل» هستیم و در نهایت کاغذ از امتحانات حذف می شود.

معاون آزمون های سازمان سنجش گفت: در نظر داریم آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری را در یک روز و کل آزمون کارشناسی سراسری را در یک روز برگزار کنیم که همچنان در حال بررسی است و امیدواریم برگزار شود. مورد.” بگذارید این تصمیم برای 1403 محقق شود.

مروتی تعداد تست های انجام شده توسط سانسه را نیز بیان کرد: بیش از 100 تست در سال توسط سازمان سانسه انجام می شود.

معاون آزمون سازمان سنجش در خصوص امنیت امتحانات نیز گفت: همه آمادگی های لازم از جمله انواع سؤالات و دفترچه ها و ردیاب ها را مهیا کرده ایم و امیدوارم در آینده بتوانیم کاری کنیم که حوزه ها نشوند. به اینترنت متصل باشد و در عین حال اکنون مشکلی برای مردم وجود نداشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید