سازمان سنجش: استفاده از وسایل ارتباط الکترونیکی در کنکور تا 10 سال محرومیت از آزمون را به دنبال دارد.

سازمان سنجش: استفاده از وسایل ارتباط الکترونیکی در کنکور تا 10 سال محرومیت از آزمون را به دنبال دارد.

روز جدید محمدحسین حاجیلو معاون سازمان سنجش آموزش کشور و رئیس شورای حراست از آزمون های سراسری گفت: متقاضیان در طول برگزاری آزمون سراسری از انواع وسایل ارتباط الکترونیکی و حافظه استفاده کنند و تا 10 سال از شرکت در آزمون منع خواهند شد. آزمون ورودی “.

محمدحسین حاجیلو با یادآوری مفاد قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم آزمون سراسری افزود: استفاده از وسایل ارتباطی و حافظه الکترونیکی در آزمون سراسری نه تنها جرم است، بلکه منجر به برگزاری آزمون سراسری می شود.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور با تشکر از دستگاه های امنیتی و انتظامی برای شناسایی و رصد سوداگران کنکور در شبکه های اجتماعی مجازی گفت: بسته به نوع جرم، عضویت در یک گروه یا شبکه می تواند منجر شود. به محرومیت از آزادی یک تا پنج سال.

حاجیلو با تاکید بر اینکه والدین به ویژه داوطلبان نباید تحت تاثیر تبلیغات دروغین قرار بگیرند و سرنوشت خود را در کنکور با سوداگران و کلاهبرداران مرتبط نکنند، گفت: یکی از شروط اجرای عدالت آموزشی برای همه داوطلبان کنکور سراسری این کشور است. برخورد جدی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی با انواع تخلفات و تقلب ها.

وی ادامه داد: متقاضیانی که با ادعای کلاهبرداری و قبولی تضمینی وارد شبکه های مجازی شده اند لازم است در اسرع وقت از این شبکه ها خارج شوند تا مشمول مجازات قانونی نشوند.

حاجیلو گفت: آزمون سراسری یک رویداد ملی است و تمامی دستگاه های اجرایی، امنیتی و انتظامی همکاری بسیار خوبی با سازمان سنجش دارند و شرایط برای برگزاری آزمون سالم، ایمن و مطمئن مهیا است.

رئیس شورای ملی حراست از امتحانات افزود: در سطح استان آموزش های لازم انجام شده و آموزش های مناسبی برای مدافعان انجام شده تا بتوانند هر نوع تخلفی را کنترل کنند.

آزمون ورودی امسال داوطلبان پنج رشته ریاضی، فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و دو رشته شناور رشته های هنرهای خارجی و زیبایی از روز پنجشنبه 9 تیرماه آغاز و در روز شنبه 20 تیر 1401 به پایان می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید