سازمان سنجش: نمرات مشکوک کنکور سراسری مجدد مورد آزمون قرار می گیرد

سازمان سنجش: نمرات مشکوک کنکور سراسری مجدد مورد آزمون قرار می گیرد

روز جدید معاون امور آزمون سازمان سنجش آموزش کشور توضیح داد: در کنکور 1401 با گرفتن دستگاه های مختلف از شرکت کنندگانی که تاکنون شارژ شده بودند، متقلب را شناسایی کردیم. این افراد چند سالی از شرکت در آزمون دانشجوی داوطلب منع شده اند.

حسن مروتی معاون امور امتحانی سازمان سنجش آموزش کشور درباره دانشجویانی که با تقلب وارد دانشگاه شده اند، گفت: مجلس مصوبه جدیدی را تصویب کرد که این افراد دانشجو محسوب می شوند. یعنی بر اساس قانون 11، رسیدگی به تخلفات خود بر عهده دانشجویان و دانشگاه ها است.

معاون امور آزمون سازمان سنجش آموزش کشور توضیح داد: در کنکور 1401 با گرفتن دستگاه های مختلف از شرکت کنندگانی که تاکنون شارژ شده بودند، متقلب را شناسایی کردیم. این افراد چند سالی از شرکت در آزمون دانشجوی داوطلب منع شده اند.

مروتی افزود: افرادی هستند که ابزار و وسایل تقلبی از آنها گرفته نشده است. اما رتبه های مشکوکی آوردند. تقلب این افراد را با مقایسه سوابق تحصیلی یا نمرات گذشته آنها در کنکور و میزان مطابقت پاسخ آنها با پاسخنامه اصلی شناسایی کردیم. این سه مورد باعث شد شرکت کنندگان مشکوک فنی محسوب شوند و کارت کنکور برای آنها صادر نشود.

وی تاکید کرد: البته اکنون نیز با بررسی های مراجع ذی صلاح، افراد جدیدی شناسایی شده اند که در گروه های سازماندهی شده برای تقلب در کنکور سراسری شرکت کرده اند. در جاهای دیگر ثبت می شوند و اگر به طور قطعی ثابت شود مانند افرادی که پروتکلی برایشان صادر نشده برخورد می شود.

مروتی گفت: افرادی که وضعیت مشکوک دارند; برای رفع شبهه از این افراد در یک، دو یا حتی چند درس، مجدداً امتحان داده می شود و در صورت قبولی به راه خود ادامه می دهند. اما در صورت عدم کسب نمره قبولی رتبه و کنکورشان باطل می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید