معاون سازمان سنجش گفت: یک میلیون و 119 هزار و 436 داوطلب در آزمون سراسری ثبت نام کرده اند.

معاون سازمان سنجش گفت: یک میلیون و 119 هزار و 436 داوطلب در آزمون سراسری ثبت نام کرده اند.

نوبت دوم کنکور 1402 چهارشنبه و پنجشنبه 23 و 25 تیرماه سال جاری برگزار می شود که نوبت اول در دی ماه سال گذشته برگزار شد.

میزان موفقیت در دو نوبت کنکور 1402 دی و تیر 40 درصد است که مربوط به رتبه 12 می باشد و 60 درصد سهم نیز مربوط به کنکور است. نتایج.

کنکور فقط در رشته های تخصصی است و در کنکور دروس عمومی وجود ندارد و به امتحانات نهایی منتقل شده است و داوطلبان در صورت تمایل می توانند در هر دو کنکور حاضر شوند.

حسن مروتی; معاون امور امتحانی سازمان سنسه به تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری 1402 اشاره کرد و اظهار داشت: سوابق تحصیلی توسط وزارت آموزش و پرورش اعلام می شود و متقاضیانی که سوابق تحصیلی ندارند یا سوابق آنها ناقص است و یا نیاز به ثبت نام دارند. برای اخذ سوابق تعمیر و برنامه ریزی لازم برای مطالعه مورد نظر و عمل به تذکرات اداره آموزش و پرورش انجام شود.

پیش از این وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه هایی اعلام کرده بود: متقاضیان ایجاد مرجع تحصیلی و اعاده معدل باید تا روز دوشنبه 21 اردیبهشت کد مرجع تحصیلی را دریافت کنند. متقاضیان باید به پنجره خدمات دولت الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir مراجعه و پس از ثبت اطلاعات تحصیلی، کد سوابق تحصیلی (کد 19 رقمی) را دریافت کنند. انتخاب واحد (درس) دانش آموزان برای مدارس محل تحصیل و فارغ التحصیلان برای مدارس وارد شده در پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان مربوطه الزامی است.

پس از پایان نوبت دوم کنکور، کارت ورود به جلسه داوطلبان (نوبت دی و تیر) که حاوی رتبه آنها است، در مرداد ماه در سایت سازمان سنجش منتشر می شود و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند در مرداد ماه. ، به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید و با توجه به راهنما انتخاب رشته کنید.

سازمان سنجش اعلام کرد: 977 هزار و 460 داوطلب در آزمون سراسری دی ماه و یک میلیون و 119 هزار و 436 داوطلب در تیرماه ثبت نام کردند.

دیدگاهتان را بنویسید